ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Петричук, П. А.![]() |
|
dc.contributor.author | Головачук, В. В.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-06-09T08:17:05Z | |
dc.date.available | 2025-06-09T08:17:05Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Петричук, П. А. Формування малої рухової активності як атрибут сучасної цивілізації та способи її підвищення серед дітей і молоді / П. А. Петричук, В. В. Головачук // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 103. – С. 93-97. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48539 | |
dc.description.abstract | Зниження рівня рухової активності (далі – РА) є важливою проблемою для цивілізованих суспільств. В Україні на початку ХХІ століття достатній рівень оздоровчої РА мали лише 3% населення віком 16–74 роки. Враховуючи це, необхідно вжити термінових заходів для зміни ситуації, оскільки копіювання стратегій економічно розвинутих країн виявляється малоефективним. Населення України характеризується високим рівнем свідомості, але низьким рівнем матеріального забезпечення, що вимагає дослідження явища малої РА в Україні та розробки адаптованих рекомендацій. У статті проведено аналіз співвідношення оптимальної та реальної рухової активності серед вихованців дошкільних закладів, учнів, студентів і працездатного населення. Виявлено, що кожна з зазначених категорій характеризується малою РА. Проаналізовано спосіб життя цих вікових груп та процес формування малої РА на різних етапах життєвого циклу, що дозволило визначити малу РА як атрибут сучасної цивілізації. Зроблено висновок про необхідність кардинальної перебудови освітньо-виховної системи для збільшення рівня РА серед її вихованців. Зміни повинні охоплювати всі рівні освітніх і виховних закладів, оскільки усунення хоча б однієї ланки знижує ефективність усієї системи. Наведено рекомендації для реалізації поставленої мети: 1) переобладнати інфраструктуру дошкільних закладів та майданчиків, адаптувавши режим дня до нових умов; 2) ввести посаду дитячого спортивного інструктора для профілактики травматизму та навчання організованій РА в дошкільних установах; 3) оновити харчування в освітніх закладах, сприяючи високій РА; 4) зменшити обсяг теоретичних дисциплін у школах і ЗВО на користь фізичного виховання; 5) розширити матеріально-технічну базу для більшої кількості уроків фізкультури; 6) запровадити курси «Здоровий спосіб життя» та «Свідоме батьківство». Також запропоновано методи ефективного впровадження та збереження цих курсів для нинішніх і майбутніх батьків. | uk |
dc.description.abstract | Decreased physical activity is an important problem for civilized societies. In Ukraine, at the beginning of the twenty-first century, only 3% of the population aged 16–74 had a sufficient level of recreational physical activity. Given this, urgent mea-sures must be taken to change the situation, as copying the strategies of economically developed countries is ineffective. The population of Ukraine is characterized by a high level of consciousness, but a low level of material support, which requires a study of the phenomenon of low physical activity in Ukraine and the development of adapted recommendations. The article analyzes the ratio of optimal and real physical activity among preschoolers, pupils, students and the working population. It was found that each of these categories is characterized by low physical activity. The lifestyle of these age groups and the process of forming physical inactivity at different stages of the life cycle are analyzed, which allowed us to define physi-cal inactivity as an attribute of modern civilization. It is concluded that there is a need for a radical restructuring of the educational system to increase the level of physical activity among its students. Recommendations for the realization of this goal are given: 1) to re-equip the infrastructure of preschool institutions and playgrounds; 2) to introduce the position of a children’s sports instructor to teach organized physical activity in preschool institutions; 3) to update the nutrition in educational institutions, promoting high physical activity; 4) to reduce the amount of theoretical disciplines in schools and higher education institutions in favor of physical education; 5) to expand the material and technical base for more physical education classes; 6) to introduce courses on «Healthy Lifestyle» and «Conscious Parenting». Methods of effective implementation and preservation of these courses for current and future parents are also proposed. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | мала рухова активність | uk |
dc.subject | фізична активність | uk |
dc.subject | освітньо-виховна система | uk |
dc.subject | фізичне виховання | uk |
dc.subject | молодь | uk |
dc.subject | low physical activity | uk |
dc.subject | physical activity | uk |
dc.subject | educational system | uk |
dc.subject | physical education | uk |
dc.subject | youth | uk |
dc.title | Формування малої рухової активності як атрибут сучасної цивілізації та способи її підвищення серед дітей і молоді | uk |
dc.title.alternative | Formation of physical inactivity as an attribute of modern civilization and ways to increase it among children and youth | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 613.71:37.034.1 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2025.103.18 |