Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічні умови формування професійної компетентності фахівців з комп’ютерної інженерії в умовах цифровізації освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Макаренко, Леся Леонідівна
dc.contributor.author Шпильовий, Юрій Вікторович
dc.date.accessioned 2025-06-09T08:02:13Z
dc.date.available 2025-06-09T08:02:13Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Макаренко, Л. Л. Педагогічні умови формування професійної компетентності фахівців з комп’ютерної інженерії в умовах цифровізації освіти / Л. Л. Макаренко, Ю. В. Шпильовий // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 103. – С. 80-83. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48536
dc.description.abstract Стрімкий розвиток інформаційних та цифрових технологій є однією з визначальних рис сучасного етапу розвитку цивілізації. Виявлення та обґрунтування ефективних педагогічних підходів, методів та засобів, що інтегрують цифрові технології в освітній процес, є ключовим фактором для забезпечення високої якості підготовки конкурентоспроможних фахівців, здатних успішно працювати та розвиватися в умовах цифрової економіки. Водночас освітні системи часто не встигають за темпами технологічного прогресу, отже існує об’єктивна потреба у модернізації підходів до підготовки фахівців з комп’ютерної інженерії, здатних ефективно розв’язувати складні професійні задачі. У статті розглянуто сутність поняття «професійна компетентність фахівця з комп’ютерної інженерії», яка є багаторівневим і динамічним утворенням, що об’єднує не лише глибокі знання та практичні навички, але й інтелектуальні, особистісні та соціальні якості, необхідні для успішної та ефективної професійної діяльності. А також визначено та схарактеризовано педагогічні умови формування професійної компетентності фахівців з комп’ютерної інженерії засобами цифрових технологій, а саме – організаційно-методичні, дидактичні, психолого-педагогічні. Встановлено, що для забезпечення ефективного формування професійної компетентності фахівців із комп’ютерної інженерії необхідно використання вдосконаленого навчально-методичного та технологічного забезпечення, що сприятиме набуттю глибоких знань, широкого спектру вмінь, автоматизованих навичок та важливих особистісних якостей фахівця, де цифрові технології відкривають нові можливості для модернізації освітнього процесу, забезпечуючи інтерактивність, практичну спрямованість, персоналізацію та ефективну співпрацю; а визначені педагогічні умови слугують орієнтиром при розробці та оновленні освітніх програм, виборі ефективних цифрових інструментів та методик навчання, а також при підготовці викладачів до роботи в умовах цифрової трансформації освіти. uk
dc.description.abstract The rapid development of information and digital technologies is one of the defining features of the modern stage of civilization development. Identification and justification of effective pedagogical approaches, methods and tools that integrate digital technologies into the educational process is a key factor in ensuring high-quality training of competitive specialists who are able to successfully work and develop in the digital economy. At the same time, educational systems often fail to keep up with the pace of technological progress, so there is an objective need to modernize approaches to training computer engineering specialists who are able to effectively solve complex professional problems. The article examines the essence of the concept of «professional competence of a computer engineering specialist», which is a multi-level and dynamic formation that combines not only deep knowledge and practical skills, but also intellectual, personal and social qualities necessary for successful and effective professional activity. The pedagogical conditions for the formation of professional competence of computer engineering specialists by means of digital technologies are also identified and charac-terized, namely – organizational and methodological, didactic, psychological and pedagogical. It has been established that to ensure the effective formation of professional competence of computer engineering specialists, it is necessary to use improved educational, methodological and technological support, which will contribute to the acquisition of deep knowledge, a wide range of skills, automated skills and important personal qualities of a specialist, where digital tech-nologies open up new opportunities for the modernization of the educational process, ensuring interactivity, practical orientation, personalization and effective cooperation; and the specified pedagogical conditions serve as a guide in the development and updating of educational programs, the selection of effective digital tools and teaching methods, as well as in the preparation of teachers for work in the conditions of digital transformation of education. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject педагогічні умови uk
dc.subject професійна компетентність uk
dc.subject цифрові технології uk
dc.subject фахівці комп’ютерної інженерії uk
dc.subject цифровізація освіти uk
dc.subject pedagogical conditions uk
dc.subject professional competence uk
dc.subject digital technologies uk
dc.subject computer engineering specialists uk
dc.subject digitalization of education uk
dc.title Педагогічні умови формування професійної компетентності фахівців з комп’ютерної інженерії в умовах цифровізації освіти uk
dc.title.alternative Pedagogical conditions for forming professional competence of computer engineering specialists in the conditions of digitalization of education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.091.3:004-051]:37.091.2-028.63
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2025.103.15


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу