ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Banias, V.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-06-09T06:56:44Z | |
dc.date.available | 2025-06-09T06:56:44Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Banias, V. Three English language seminars based on literary works (Examining with students famous books: Peter and Wendy, Red Riding Hood, and Don Quixote) / V. Banias // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 103. – С. 10-17. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48505 | |
dc.description.abstract | Запропонована стаття містить сценарії (синопсиси) трьох семінарів для студентів першого курсу вишів, які вивчають англійську мову. За їхньою допомогою можна урізноманітнити курс, окрім іншого, ввівши до нього нові пласти лексики. Тема першого семінару – повість для дітей «Пітер і Венді» шотландського автора Джеймса Метью Баррі. Це одна з найпопулярніших книжок для дітей усього світу за останнє століття. Втім, на семінарі пропонується поглянути на неї з іншого боку, акцентуючи насамперед на її «недитячості», на очевидній присутності в ній прихованих мотивів та смислових пластів, а також на явній прив’язаності твору з непростими історично-суспільними реаліями Великої Британії другої половини XIX – початку XX ст. У другому семінарі розглянуто твір, відомий усім із дитинства: мова про казку «Червона шапочка». На базі двох основних версій – француза Шарля Перро та німців братів Грімм – показано, що уважне прочитання казки в дорослому віці розкриває її в зовсім неочікуваному, порівняно з дитячим сприйняттям, світлі. Третій семінар присвячено роману «Дон Кіхот» письменника епохи бароко Мігеля де Сервантеса Сааведри. Точніше, розглядається лиш один розділ книжки – восьмий, який містить чи не найвідоміший його епізод – напад головного героя на вітряні млини. Студентам запропоновано зосередити увагу на тому, що як у книгах різних авторів, так і в міфології багатьох народів світу млини (і вітряні зокрема) асоціюються з місцями «нечистої сили», й це можна пов’язати з книжкою іспанського письменника. Проведення трьох семінарів за окресленими вище темами викликало певний інтерес у студентів, давши їм змогу опанувати новий лексичний матеріал. Інший важливий результат – заняття такого типу розвивають мислення, створюючи базу для вміння критично оцінювати будь-які життєві явища, ставлячи під сумнів наперед задані уявлення про них. Ці три семінари можуть бути використані викладачами різних вузів, які ведуть предмет «Практика англійської мови» для студентів-першокурсників. | uk |
dc.description.abstract | The proposed article contains scenarios (synopses) of three seminars for first-year university pupils studying English. With their help, you can diversify the course by introducing new layers of vocabulary. The topic of the first seminar is the children’s story Peter and Wendy by the Scottish author James Matthew Barry. This is one of the most popular books for children worldwide over the last century. However, at the seminar, it is suggested to look at it from a different angle, focusing primarily on its «non-childishness», on the obvious presence of hidden motives and meaning in it, as well as on the clear attachment to the difficult historical and social realities of Great Britain in the second half of the 20th century – the beginning of the 19th century. In the second seminar, a work known to everyone from childhood was considered: it is the fairy tale Little Red Riding Hood. Based on the two main versions – the French Charles Perrault and the German Grimm Brothers – it is shown that careful reading of the fairy tale in adulthood reveals it in a completely unexpected light, compared to children’s perception. The third seminar is devoted to the novel Don Quixote by the Baroque-era writer Miguel de Cervantes Saavedra. More precisely, only one chapter of the book is considered – the eighth, which contains perhaps its most famous episode – the main character’s attack on the windmills. Students are asked to focus on the fact that both in the books of various authors and in the mythology of many nations, mills (and windmills in particular) are associated with places of «unholy power», so this can be connected with the book of the Spanish writer. Three seminars on the outlined topics aroused some interest among students, allowing them to master new vocabulary. Another important result is that classes of this type develop thinking, creating a basis for the ability to evaluate critically all life phenomena and question preconceived ideas about them. These three seminars can be used by professors of various universities who teach the subject «Practice of the English lan-guage» for first-year students. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | книга | uk |
dc.subject | письменник | uk |
dc.subject | «дитячі ферми» | uk |
dc.subject | казка | uk |
dc.subject | сім’я | uk |
dc.subject | мораль | uk |
dc.subject | мотив | uk |
dc.subject | вітряк | uk |
dc.subject | інтерпретація | uk |
dc.subject | book | uk |
dc.subject | writer | uk |
dc.subject | «baby farms» | uk |
dc.subject | fairy tale | uk |
dc.subject | family | uk |
dc.subject | moral | uk |
dc.subject | motive | uk |
dc.subject | windmill | uk |
dc.subject | interpretation | uk |
dc.title | Three English language seminars based on literary works. (Examining with students famous books: Peter and Wendy, Red Riding Hood, and Don Quixote) | uk |
dc.title.alternative | Три семінари з англійської мови на базі літературних творів (розглядаючи разом із студентами знамениті книжки: «Пітер і Венді», «Червона шапочка», «Дон Кіхот») | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 811.111:378.147:82-93+821.134.2](082.21) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2025.103.02 |