У статті розкрито проблему громадянської компетентності майбутніх офіцерів у освітньо-науковому дискурсі. Визначено поняття «громадянська компетентність майбутніх офіцерів» як особистісна якість, сформована система громадянських цінностей, знань, умінь, навичок для успішної громадянської діяльності та готовність самовіддано служити Батьківщині.
Досліджено основні напрями та стратегічні вектори розвитку освіти в контексті національно-патріотичного виховання, формування громадянських цінностей у майбутніх офіцерів. Обґрунтовано основні принципи формування громадянської компетентності майбутніх офіцерів як невід’ємної складової системи професійної підготовки, які виступають методологічною основою організації освітнього процесу військових навчальних закладів (гуманізму, патріотизму, демократичності, культуровідповідності, законності, відповідальності, толерантності, інтеркультурності).
Виділено структурні компоненти громадянської компетентності, що формуються у процесі професійної підготовки курсантів через інтеграцію навчальних, виховних і соціокультурних впливів (політична освіченість; етичність і мораль; соціальна свідомість; громадянська активність; критичне мислення; знання; уміння; здатність до саморозвитку).
Запропоновано систему цілеспрямованих педагогічних умов, які сприяють становленню ціннісних орієнтацій майбутніх офіцерів, базуються на ідеях патріотизму, служіння державі, відповідальності перед суспільством та є підґрунтям для комплексного формування громадянської компетентності як важливої складової професійної готовності майбутніх офіцерів.
The article reveals the problem of civic competence of future officers in the educational and scientific discourse. The concept of “civic competence of future officers” is defined as a personal quality, a formed system of civic values, knowledge, skills, abilities for successful civic activity and readiness to selflessly serve the Motherland.
The main directions and strategic vectors of education development in the context of national-patriotic education and the formation of civic values in future officers are investigated.
The basic principles of forming the civic competence of future officers as an integral part of the professional training system, which are the methodological basis for organizing the educational process of military educational institutions, are substantiated (humanism, patriotism, democracy, cultural relevance, legality, responsibility, tolerance, interculturalism) are substantiated.
The structural components of civic competence, which are formed in the process of professional training of cadets through the integration of educational, educational and socio-cultural influences (political education; ethics and morality; social consciousness; civic activity; critical thinking; knowledge; skills; ability to self-development) are highlighted.
A system of purposeful pedagogical conditions is proposed that contribute to the formation of value orientations of future officers, are based on the ideas of patriotism, service to the state, responsibility to society and are the basis for the comprehensive formation of civic competence as an important component of the professional readiness of future officers.