Стаття присвячена актуальній проблемі формування здоров’язбережувальної компетентності фахівців фізичної культури. Здоров'язбережувальна компетентність відкриває нові можливості для розвитку фізичної культури та підготовки фахівців у цій галузі. У даному дослідженні ми з'ясували, що фахівці фізичної культури, які володіють сучасними технологіями навчання та вміють їх ефективно використовувати, мають великі перспективи для професійного зростання та допомоги людям досягти своїх цілей у сфері здоров'я та фізичної досконалості. Здоров’язбережувальна компетентність фахівця фізичної культури – це ключова компетентність, що включає сукупність знань, умінь і навичок, які дозволяють спеціалісту ефективно здійснювати свою професійну діяльність, спрямовану на збереження, зміцнення та розвиток здоров’я вихованців.
Структура здоров’язбережувальної компетентності фахівця фізичної культури включає: поліфункціональність, що допомагає вирішувати проблеми здоров’язбереження молоді у просторі складових здоров'я (фізичній, соціальній, психічній та духовній); міждисциплінарність, що надає інформацію про здоровий спосіб життя в усіх ланках освіти, вивчає шляхи і засоби здоров'язбереження; багатовимірність, тому що розглядає сутність здоров’я людини як цілісний, багатомірний феномен. Ми з'ясували, що здоров’язбережувальна компетентність має усі ознаки ключової характеристики особистості фахівця фізичної культури через специфіку феномена здоров’я людини, тому що вона концентрує в собі усі характеристики соціальної, полікультурної, комунікативної компетентностей, спрямована на саморозвиток і самоосвіту, продуктивну й творчу діяльність.
The article is devoted to the urgent problem of forming the health-preserving competence of physical culture specialists. Health-preserving competence opens new opportunities for developing physical culture and training specialists in this field. In this study, we found out that physical culture specialists who possess modern teaching technologies and can use them effectively have great prospects for professional growth and helping people achieve their health and bodily perfection goals. Health-pre-serving competence of a physical culture specialist is a key competence that includes a set of knowledge, skills, and abilities that allow a specialist to effectively carry out his professional activities to preserve, strengthen, and develop pupils' health.
The structure of the health-preserving competence of a physical culture specialist includes multifunctionality, which helps to solve the problems of youth health preservation in the space of health components (physical, social, mental, and spiritual); inter-disciplinarity, which provides information about a healthy lifestyle in all levels of education, studies the ways and means of health preservation; multidimensionality, because it considers the essence of human health as a holistic, multidimensional phenomenon. We found out that health-preserving competence has all the signs of a key characteristic of the personality of a physical culture specialist through the specificity of the phenomenon of human health because it concentrates all the characteristics of social, mul-ticultural, communicative competencies, is aimed at self-development and self-education, productive and creative activity.