Стаття присвячена дослідженню інноваційних підходів до формування іншомовної міжкультурної компетентності майбутніх філологів. У ній висвітлено особливості інноваційних підходів і методів процесу формування між-культурної компетентності майбутніх філологів у системі неперервної освіти. Міжкультурна компетентність є результатом постійного розвитку особистості студента протягом навчання. Вона передбачає глибоке розуміння національно-культурних особливостей і реалій країни, мова якої вивчається, а також розвиток різноманітних між-культурних умінь, що сприяють успішній адаптації особистості у професійному полікультурному середовищі.
Надано тлумачення поняття «гейміфікація (Gamification approach)», що розглядають як підхід, під час якого застосовуються елементи гри для стимулювання мотивації, підвищення зацікавленості й активності здобувачів освіти у процесі вивчення іноземної мови.
Зазначено, що головною метою гейміфікації є створення цікавого, захоплюючого й ефективного процесу вивчення мови з метою підтримки мотивації у студентів і досягнення ними успіху в формуванні міжкультурної компетентності, яку вони зможуть застосовувати у майбутній професійній діяльності. Гейміфікація успішно використовується в різних аспектах вивчення іноземної мови, зокрема під час слухання, читання, письма та розмовної практики. Вона може застосовуватися як у класному середовищі, так і в онлайн-курсах чи додатках для мобільних пристроїв.
Вказано, що застосування окреслених підходів і методів у вищій освіті вирішує завдання індивідуалізації, інтенсифікації та оптимізації навчання, втілюючи найлогічнішу та природну еволюцію традиційної моделі навчання.
Доведено, що впровадження мультимедійних засобів, онлайн-платформ і мобільних додатків в освітній процес робить можливим ефективну індивідуалізацію та сприяє інтерактивному спілкуванню, що є необхідною складовою сучасного навчання.
The article is devoted to the study of innovative approaches to the formation of foreign language intercultural competence of future philologists. It highlights the features of innovative approaches and methods of the process of forming intercultural competence of future philologists in the system of continuing education. Intercultural competence is the result of the constant development of the student's personality during training. It involves a deep understanding of the national and cultural charac-teristics and realities of the country whose language is being studied, as well as the development of various intercultural skills that contribute to the successful adaptation of the individual in a professional multicultural environment.
The interpretation of the concept of "gamification (Gamification approach)" is provided, which is considered as an approach in which game elements are used to stimulate motivation, increase interest and activity of students in the process of learning a foreign language.
It is noted that the main goal of gamification is to create an interesting, exciting and effective language learning process in order to maintain students' motivation and achieve their success in forming intercultural competence, which they will be able to use in their future professional activities. Gamification is successfully used in various aspects of foreign language learning, including listening, reading, writing, and speaking practice. It can be applied both in the classroom environment and in online courses or applications for mobile devices.
It is indicated that the use of the outlined approaches and methods in higher education solves the problems of individualization, intensification, and optimization of learning, embodying the most logical and natural evolution of the traditional learning model.
It is proven that the introduction of multimedia tools, online platforms, and mobile applications into the educational process makes effective individualization possible and promotes interactive communication, which is a necessary component of modern learning.