Стаття присвячена проблемам функціонування і використання веборієнтованих інформаційних систем підтримки поняттєво-термінологічного апарату педагогіки та психології, що набувають ще більшої актуальності на тлі інтернаціоналізації української науки й освіти. Автори фокусують увагу на описі електронних енциклопедій, їх характеристик, які, на їхню думку, відіграють ключову роль у підтримці поняттєво-термінологічного апарату галузі. Розмежовано терміни: «понятійно-категоріальний апарат», «поняттєво-термінологічний апарат», «понятійно-термінологічний апарат» Розглядаються різновиди фіксації понятійно-термінологічного апарату в галузі педагогіки та психології, що слугують для уточнення, систематизації та популяризації наукових знань. Основні види фіксації: теоретична; нормативно-документальна; словниково-енциклопедична; практично-методична; інформаційно-цифрова; міжнародна.
Приділяється увага опису веборієнтованих інформаційних систем, які дозволяють підтримувати поняттєво-термінологічний апарат педагогіки та психології. Основна увага зосереджується на описах прикладів веборієнтовнаих інформаційних систем, які дозволяють підтримувати поняттєво-термінологічний апарат. Висвітлюються питання використання веборієнтованих інформаційних систем для створення електронних енциклопедій. Опис онлайн-енциклопедій подано як вагомий складник цифровізації суспільства в цілому, освіти і науки, зокрема. На основі аналізу наукових джерел визначено основні тенденції розвитку інформаційних систем підтримки поняттєво-термінологічного апарату педагогіки та психології.
The article is devoted to the problems of functioning and development of web-based information systems supporting the con-ceptual and terminological apparatus of pedagogy and psychology, which are becoming even more relevant in aphids Interna-tionalization of Ukrainian science and education. The authors focus on the description of electronic encyclopedias, their char-acteristics, which, in their opinion, play a key role in supporting the conceptual-terminological apparatus of Galusi. The terms are differentiated: “conceptual-categorical apparatus”, “conceptual-terminological apparatus”, “conceptual-terminological apparatus”. Various types of fixation of the conceptual-terminological apparatus in insights from pedagogy and psychology that serve to clarify, systematize and popularize scientific knowledge. Main types of fixation: theoretical; normative and documenta-ry; vocabulary-encyclopedic; practical and methodical; information and digital; international.
We pay attention to the description of web-based information systems that allow us to support the conceptual and termi-nological apparatus of pedagogy and psychology. The main focus is on descriptions of applications of web-based information systems, which allow us to support the conceptual and terminological apparatus. The power of web-based information systems for the creation of electronic encyclopedias is highlighted. The description of online encyclopedias is presented as a comprehen-sive repository of digitalization of marriage in general, education and science, and science. Based on the analysis of scientific research, the main trends in the development of information systems in support of the conceptual and terminological apparatus of pedagogy and psychology have been identified.