У статті описано процес підготовки майбутніх учителів до педагогічної практики із застосуванням Smart-технологій. Автори зосереджуються на аналізі методичних підходів, що сприяють розвитку професійних компетентностей студентів через інтеграцію Smart-технологій у навчальний процес. В рамках дослідження проведено опитування серед викладачів-методистів та учителів шкіл, розроблено методичні рекомендації щодо використання Sтаrt-технологій, представлено фрагмент авторської програми педагогічної практики із застосуванням Smart-технологій, а також виокремлено критерії оцінювання студентів-практикантів. Перед початком безпосередньо експериментальної педагогічної практики процес навчання експериментальної групи (ЕГ) був організований таким чином, щоб дати можливість студентам навчитися створювати вправи за допомогою технологій Smart, тому студентам ЕГ була запропонована низка домашніх, індивідуальних та творчих завдань, що передбачала створення інтерактивних вправ за допомогою Smart-технологій, зокрема онлайн-сервісів Kahoot, Quizlet, Learning Apps і Lyricstraining.
Під час експериментальної педагогічної практики ЕГ працювала за авторською програмою, що передбачала активне використання Smart-технологій у підготовці та проведенні уроків. Порівняння результатів між ЕГ та контрольною групою (КГ) засвідчило вищий рівень успішності та взаємодії з учнями серед студентів ЕГ.
Висновки дослідження підкреслюють важливість системної підготовки майбутніх педагогів до використання Smart-технологій, що включає навчання методиці їх застосування, створення власних навчальних матеріалів та їх інтеграцію у структуру педагогічної практики. Отримані результати підтверджують ефективність застосування Smart-технологій під час педагогічної практики та доцільність їх використання для оптимізації часу, ресурсів та підвищення успішності навчання.
The article describes the process of preparing preservice teachers for pedagogical practice using Smart-technologies. The authors focus on analyzing methodological approaches that contribute to the development of students’ professional competen-cies through the integration of Smart-technologies into the educational process. As part of the study, a survey was conducted among teacher-methodologists and schoolteachers, a training session on the use of Smart-technologies was organized, meth-odological recommendations were developed, an author-designed pedagogical practice program incorporating Smart-technol-ogies was presented and evaluation criteria for trainee students were outlined. Before the commencement of the experimental pedagogical practice, the training process for the experimental group (EG) was organized to enable students to learn how to create exercises using Smart technologies. The EG students were assigned a series of tasks aimed at developing interactive exercises with Smart-technologies, such as Kahoot, Quizlet, Learning Apps, and Lyricstraining.
During the experimental pedagogical practice, the EG followed an author-designed program that emphasized the active use of Smart-technologies in lesson preparation and delivery. A comparison of results between the experimental group and the con-trol group (CG) revealed a higher level of success and interaction with students among EG participants.
The study’s conclusions highlight the importance of systematically preparing preservice teachers to use Smart-technol-ogies, including training in their application, creating personalized teaching materials and integrating them into the struc-ture of teaching practice. The results obtained confirm the feasibility of using Smart-technologies to optimize time, resources and improve the effectiveness of learning.