Стаття розглядає роль та функції центру розвитку професійної кар'єри як важливого
компонента професійної орієнтації у контексті освітньої та професійної підготовки майбутніх фахівців. Наголошено, що готовність особи до пошуку і вибору професії передбачає наявність розвинутої навички приймати рішення, тому педагоги повинні звертати увагу на її формування в освітньому процесі. Наведено підходи до підготовки молоді до вибору кар’єри, які застосовують у розвинутих зарубіжних країнах. Розглянуто групи чинників, які впливають на нерішучість особи у виборі кар’єри. Для зменшення негативного впливу цих чинників застосовують різні інституційні та
освітні інструменти, заходи. Важливим інструментом підготовки молоді до майбутньої
професійної діяльності визнано центр професійної кар’єри. Встановлено, що центр можна розглядати як ключовий елемент для самопізнання, особистісного розвитку та ефективного взаємозв'язку між учасниками освітнього процесу та потенційними роботодавцями. Водночас центр створює можливості для залучення фінансових ресурсів та розширення партнерських зв'язків із стейкхолдерами. Зазначається, що, незважаючи на великий потенціал центру як структури, багато
ресурсних та організаційних проблем виникає через недостатнє фінансування та нечітку локалізацію цих центрів. Проведене серед здобувачів освіти дослідження виявило спектр відповідей про професійні та кар'єрні перспективи, що свідчить про різноманітність потреб та уподобань молоді. Зокрема, вказується на необхідність допомоги здобувачам освіти у самопізнанні та виборі кар'єрного шляху. Автори роблять висновок про важливість створення та розвитку центрів для
підтримки молоді у процесі професійного становлення, а також розглядати їх як важливий елемент економічного розвитку країни після війни.
The following article discusses the importance of professional career development centres in the personal and professional development of individuals. These centres play a crucial role in providing guidance and support to students and professionals in their educational and professional training. The article highlights the significance of decision-making skills in choosing a career and the need for teachers to focus on developing these skills in students. Additionally, it presents different approaches to career preparation adopted in foreign countries. The article also discusses various factors that can affect an individual's decision-making process when selecting a career and identifies institutional and educational
tools that can help mitigate these factors. The professional career centre is recognised as an essential tool that can aid in self-discovery, personal development, and effective communication between students and potential employers. It is also noted that these centres can attract financial resources and help establish partnership relations with stakeholders. However, due to insufficient funding and unclear localisation of these centres, several resource and organisational problems arise. The article concludes by stressing the
importance of creating and developing such centres to support individuals in their professional formation and as a vital element in the country's economic development.