Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Професійна дизайн-підготовка майбутніх учителів технологій в контексті сучасної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олексюк, М. П.
dc.contributor.author Горпинюк, М. М.
dc.contributor.author Білосевич, І. А.
dc.contributor.author Цісарук, І. В.
dc.contributor.author Шабага, С. Б.
dc.date.accessioned 2025-05-15T09:20:20Z
dc.date.available 2025-05-15T09:20:20Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Професійна дизайн-підготовка майбутніх учителів технологій в контексті сучасної освіти / М. П. Олексюк, М. М. Горпинюк, І. А. Білосевич, І. В. Цісарук, С. Б. Шабага // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. СLX (160). – С. 147-154. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48237
dc.description.abstract У статті розкрито питання професійної дизайн-підготовки майбутніх учителів технологій в контексті сучасної освіти. Актуальність теми дослідження зумовлена стрімким розвитком технологій та змін у навчальних програмах, що вимагає впровадження інноваційних методик навчання, а це означає, що учителі повинні мати не лише глибокі знання предмету, але й навички та креативність у використанні технологічних інструментів для підвищення ефективності навчання. Професійна дизайн-підготовка стає ключовим елементом у підготовці майбутніх учителів технологій, дозволяючи їм ефективно впроваджувати інновації у свою педагогічну діяльність. Розкрито поняття «професійна підготовка», а також наведено визначення «професійна дизайн-підготовка майбутніх вчителів технологій». Представлено змістовну характеристику дизайн-підготовки майбутніх учителів технологій на сучасному етапі розвитку освіти. Досліджено та обґрунтовано психолого-педагогічні аспекти проблеми дизайн-підготовки майбутніх учителів технологій. Ґрунтовно проаналізовано загальні тенденції та перспективи розвитку системи вищої освіти в Україні. Розглянуто основні професійні компетентності з підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності А4 «Середня освіта (Технології)», які дозволяють забезпечити ефективну реалізацію професійної педагогічної діяльності майбутніх учителів технологій у світі дизайну. Звертається увага на необхідність внесення змін в освітні програми щодо дизайн-підготовки учителів технологій, конкурентоспроможних на сучасному ринку праці та здатних гарантувати прогресивний розвиток сучасного суспільства. Дослідження базується на результатах проведеного ґрунтовного аналізу з визначеної проблематики, що дозволяє висвітлити сутність та запропонувати ефективні шляхи її вирішення. Результати дослідження можуть бути корисними для науковців, вчителів та здобувачів закладів вищої освіти, які працюють у галузі підготовки майбутніх вчителів технологій. uk
dc.description.abstract The article discusses the issue of professional design training of future technology teachers in the context of modern education. The relevance of the research topic is due to the rapid development of technologies and changes in curricula, which requires the implementation of innovative teaching methods, which means that teachers must have not only in-depth knowledge of the subject, but also skills and creativity in using technological tools to increase the effectiveness of teaching. Professional design training is becoming a key element in the training of future technology teachers, allowing them to effectively implement innovations in their pedagogical activities. The concept of "professional training" is disclosed, and the definition of "professional design training of future technology teachers" is also provided. A meaningful description of the design training of future technology teachers at the current stage of education development is presented. The psychological and pedagogical aspects of the problem of design training of future technology teachers are investigated and substantiated. The general trends and prospects for the development of the higher education system in Ukraine are thoroughly analyzed. The main professional competencies for training higher education applicants in the specialty A4 "Secondary Education (Technology)" are considered, which allow ensuring the effective implementation of the professional pedagogical activities of future technology teachers in the world of design. Attention is drawn to the need to make changes to educational programs regarding the design and training of technology teachers who are competitive in the modern labor market and capable of guaranteeing the progressive development of modern society.. The study is based on the results of a thorough analysis of the identified issues, which allows us to highlight the essence and propose effective ways to solve it. The results of the study may be useful for scientists, teachers, and higher education students working in the field of training future technology teachers. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject дизайн-підготовка uk
dc.subject учитель технологій uk
dc.subject професійна підготовка uk
dc.subject компетентність uk
dc.subject інноваційні методики навчання uk
dc.subject професійні якості uk
dc.subject креативність uk
dc.subject педагогічна діяльність uk
dc.subject design training uk
dc.subject technology teacher uk
dc.subject professional training uk
dc.subject competence uk
dc.subject innovative teaching methods uk
dc.subject professional qualities uk
dc.subject creativity uk
dc.subject pedagogical activity uk
dc.title Професійна дизайн-підготовка майбутніх учителів технологій в контексті сучасної освіти uk
dc.title.alternative Professional design training of future technology teachers in the context of modern education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 371.3:371.13:378.147.31(043.3)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-udu-160.2025.18


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу