У статті презентовано результати теоретичного аналізу особливостей формування словесно-логічного мислення на прикладі сучасного кінематографа. Проаналізовано наукові доробки українських та зарубіжних дослідників, які вивчали феномен у різних аспектах. Актуальність дослідження розкривається у практичному підтверджені пливу цифровізації на понятійне мислення особистості, на прикладі наведених сучасних наукових праць. Вплив кінематографа на формування словесно-логічного мислення залишається мало дослідженою та дискусійною проблемою, що підкріплює його актуальність. В ході дослідження було виявлено, що сучасний кінематограф відноситься до таких соціокультурних факторів таких як глобалізація та цифрові технології. Детальніше їх було розглянуто за такими параметрами: соціальна актуальність, культурна стійкість, масовість, довготривалий вплив, психологічний вплив. Стаття відображає теоретичний огляд сучасних досліджень, присвячених вивченню мислення, в тому числі, було зроблено акцент на етапах формування словесно-логічного мислення та впливу на нього сучасного кінематографа. Так як є стрімке зростання попиту на перегляд кінофільмів, а також на дослідження впливу сучасних технологій на когнітивну сферу особистості, нами було виокремлено декілька важливих завдань, які ми реалізували у статті. Здійснено аналіз структури сучасного кінематографа; проаналізовано вплив сучасного кінематографу на формування словесно-логічного мислення; обґрунтовано термінологію понятійного мислення та досліджено процес його формування. Важливим для дослідження є порівняння кінострічок минулого та сучасності, що розкриває особливості сприйняття людиною переглянутих сцен та подальше їх усвідомлення. Необхідним доповненням, є приклади кінофільмів та цифрових середовищ, які дозволили прослідкувати сутність сучасного кінематографа та його вплив на особистість. Вищезазначене дало можливість виокремити основні риси сучасного кінематографу та підкреслити його вплив на формування словесно-логічного мислення.
The article presents the results of the formation of verbal and logical thinking on the example of contemporary cinema in the context of the development of the environment. The scientific works of Ukrainian and foreign researchers who have studied the phenomenon in various aspects are analyzed. The relevance of the study is revealed in the practical confirmation of the trends in the impact of digitalization on the conceptual thinking of the individual, on the example of the cited current scientific works. The influence of cinema on the formation of verbal and logical thinking remains a poorly researched and debated issue that reinforces its relevance. The study found that contemporary cinema refers to such modern socio-cultural factors as globalization and digital technologies. They were analyzed in more detail according to the following parameters: social relevance, cultural sustainability, mass appeal, long-term impact, and psychological impact. The article provides a theoretical overview of contemporary research on thinking, with an emphasis on the stages of formation of verbal and logical thinking and the impact of contemporary cinema on it. Since there is a rapidly growing demand for watching movies, as well as studying the impact of modern technologies on the cognitive sphere of the individual, we have identified several important tasks that we have implemented in the article. We have analyzed the structure of modern cinema; analyzed the influence of modern cinema on the formation of verbal and logical thinking; substantiated the terminology of conceptual thinking and analyzed the process of its formation. It is important for the study to compare films of the past and present, which reveals the peculiarities of human perception of the scenes watched and their subsequent realization. A necessary addition, which makes it possible to explore the voiced issues in more detail, is the examples of films and digital environments that allowed us to trace the essence of contemporary cinema and its impact on the individual. The above made it possible to highlight the main features of contemporary cinema and emphasize its influence on the formation of verbal and logical thinking.