ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шевченко, Володимир Миколайович![]() |
|
dc.contributor.author | Мостовий, Л. П.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-04-03T10:14:23Z | |
dc.date.available | 2025-04-03T10:14:23Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Шевченко, В. М. Формування педагогічної компетентності сурдопедагога в роботі з дітьми з кохлеарними імплантатами / В. М. Шевченко, Л. П. Мостовий // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 47. – С. 80-84. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47940 | |
dc.description.abstract | У статті мова йде про актуальність формування педагогічної компетентності сурдопедагога, яка зумовлена зростанням кількості дітей, які отримують такі засоби слухопротезування як кохлеарні імплантати. Ця технологія забезпечує можливість розвитку слухового сприймання та мовлення, що вимагає нових підходів у їх навчанні та вихованні. Авторами розкрито важливість сучасних тенденцій щодо реабілітації, навчання і розвитку дітей з кохлеарними імплантами та використання систем кохлеарної імплантації. У статті зазначено, що кохлеарна імплантація є високоефективним методом реабілітації глухих та осіб зі значними втратами слуху. Ефективність кохлеарної імплантації залежить від організації післяопераційної слухомовленнєвої реабілітації. Професійна компетентність фахівців, які працюють з дітьми, які слухопротезовані кохлеарними імплантами, є критично важливою для забезпечення якісної реабілітації, розвитку мовлення та соціалізації. Кохлеарні імплантати є важливим засобом для дітей з порушеннями слуху, що дозволяє їм отримати доступ до світу звуків. Основна робота лягає на плечі фахівців за місцем проживання дитини, які продовжують реабілітацію відповідно до рекомендацій центру імплантування та реабілітації. У статті підкреслюється, що діти з кохлеарними імплантами можуть зустрітися з певними труднощами в адаптації після їх встановлення. Важливо, щоб оточення дитини, зокрема сім’я, вихователі та друзі підтримували її в цей період. Діти можуть зазнавати стресу через нові звуки, які вони раніше не чули. Важливо звертатися до фахівців, які зможуть допомогти впоратися з емоційними труднощами. Автори зазначають, що найважливішу роль в успішній реабілітації дітей з кохлеарними імплантами відіграють їхні батьки та близькі. Їх робота щодо розвитку слуху та мовлення дітей, психологічна і соціальна підтримка є одним з істотних компонентів успішної післяопераційної реабілітації. Саме тому, підготовка професійного фахівця в сфері сурдопедагогічного супроводу дитини з кохлеарним імплантом вкрай важлива і необхідна в наш час. Роль сурдопедагога є критично важливою в процесах впровадження новітніх технологій та адаптації навчальних матеріалів для дітей з особливими потребами. | uk |
dc.description.abstract | The article deals with the relevance of forming the pedagogical competence of a sign language teacher, which is due to the growing number of children who receive such hearing aids as cochlear implants. This technology provides an opportunity for the development of auditory perception and speech, which requires new approaches to their training and education. The authors reveal the importance of modern trends in the rehabilitation, education and development of children with cochlear implants and the use of cochlear implantation systems. The article states that cochlear implantation is a highly effective method of rehabilitation of deaf people and people with significant hearing loss. The effectiveness of cochlear implantation depends on the organization of postoperative hearing and speech rehabilitation. The professional competence of specialists working with children who are hearing-impaired with cochlear implants is critical to ensure quality rehabilitation, speech development and socialization. Cochlear implants are an important tool for children with hearing impairments, allowing them to access the world of sounds. The main work falls on the shoulders of specialists at the child's place of residence, who continue rehabilitation in accordance with the recommendations of the implantation and rehabilitation center. The article emphasizes that children with cochlear implants may face some difficulties in adaptation after their installation. It is important that the child's environment, including family, caregivers, and friends, support them during this period. Children may experience stress due to new sounds they have not heard before. It is important to seek professional help to cope with emotional difficulties. The authors note that the most important role in the successful rehabilitation of children with cochlear implants is played by their parents and relatives. Their work on the development of children's hearing and speech, psychological and social support is one of the essential components of successful postoperative rehabilitation. That is why the training of a professional specialist in the field of sign language support for a child with a cochlear implant is extremely important and necessary nowadays. The role of a sign language teacher is critical in the process of introducing the latest technologies and adapting educational materials for children with special needs. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | сурдопедагог | uk |
dc.subject | кохлеарні імпланти | uk |
dc.subject | ЗВО | uk |
dc.subject | технології навчання | uk |
dc.subject | педагогічна компетентність | uk |
dc.subject | супровід | uk |
dc.subject | соціальна підтримка | uk |
dc.subject | корекційно-розвиткова робота | uk |
dc.subject | pedagogue of the deaf | uk |
dc.subject | cochlear implants | uk |
dc.subject | universities | uk |
dc.subject | learning technologies | uk |
dc.subject | pedagogical competence | uk |
dc.subject | support | uk |
dc.subject | social support | uk |
dc.subject | corrective and developmental work | uk |
dc.title | Формування педагогічної компетентності сурдопедагога в роботі з дітьми з кохлеарними імплантатами | uk |
dc.title.alternative | Formation of pedagogical competence of a teacher of the deep in working with children with cochlear implants | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37.012:478 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.47.11 |