Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні бар’єри у роботі логопеда з дітьми з розладами аутистичного спектра

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пінчук, Юлія Володимирівна
dc.contributor.author Сапужак, С. Р.
dc.date.accessioned 2025-04-03T09:39:42Z
dc.date.available 2025-04-03T09:39:42Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Пінчук, Ю. В. Психологічні бар’єри у роботі логопеда з дітьми з розладами аутистичного спектра / Ю. В. Пінчук, С. Р. Сапужак // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 47. – С. 59-65. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47935
dc.description.abstract У статті розглядаються психологічні бар’єри, з якими стикаються логопеди у роботі з дітьми з розладами аутистичного спектра (РАС). Проаналізовано основні труднощі, що виникають у професійній діяльності логопедів через особливості психоемоційного та комунікативного розвитку дітей із зазначеними розладами. Пропонуються методи подолання цих бар’єрів шляхом використання сучасних підходів у логопедії, зокрема ігрової терапії та розвиток мовленнєвої активності. Окрема увага приділяється важливості психолого-педагогічної підтримки фахівців та необхідності розвитку індивідуальних підходів у корекційній роботі з дітьми з РАС. Враховано, що формування професійної готовності логопедів до роботи з такими дітьми потребує підвищення кваліфікації, що включає теоретичну підготовку та практичний досвід роботи з дітьми із розладами аутистичного спектра. uk
dc.description.abstract The article examines the psychological barriers faced by speech therapists in their work with children who have autism spectrum disorders. The main challenges in the professional activities of speech therapists, arising from the peculiarities of the psycho-emotional and communicative development of children with these disorders, are analyzed. Methods for overcoming these barriers are proposed, including the use of modern approaches in speech therapy practice, such as play therapy, sensory integration, and the development of speech activity. Special attention is given to the importance of psychological and pedagogical support for specialists and the need to develop individualized approaches in corrective work with children. The role of interdisciplinary collaboration between speech therapists, psychologists, educators, and parents is emphasized to ensure comprehensive support for children with autism. It is noted that such collaboration contributes to creating a harmonious environment for the child's development and enhancing their adaptive potential. It is also recommended to implement regular training for parents, enabling them to better understand the developmental characteristics of their children and to participate more actively in the correction process. The need to develop new professional development programs for speech therapists is emphasized, incorporating modern technologies and innovative methods for working with children with autism spectrum disorders. Additionally, it is acknowledged that forming the professional readiness of speech therapists to work with such children requires advanced training, including both theoretical preparation and practical experience in working with children with autism spectrum disorders. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject психологічні бар’єри uk
dc.subject діяльність логопеда uk
dc.subject діти з розладами аутистичного спектра uk
dc.subject психолого-педагогічний супровід дітей із РАС uk
dc.subject psychological barriers uk
dc.subject activities of a speech therapist uk
dc.subject children with autism spectrum disorders (ASD) uk
dc.subject psychological and pedagogical support of children with ASD uk
dc.title Психологічні бар’єри у роботі логопеда з дітьми з розладами аутистичного спектра uk
dc.title.alternative Psychological barriers in the work of a speech therapist with children with autism spectrum disorders uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 376-056.264:616.896:159.9
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.47.08


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу