Прагнення підвищити якість викладання фізичної культури школярів на основі диференційованого підходу є одним із напрямів шкільної реформи НУШ (Нова Українська Школа). Диференціація ґрунтується на урахуванні індивідуальних можливостей однорідних за морфофункціональним станом груп учнів одного класу й статі. Мета роботи: обґрунтувати можливість диференційованого підходу під час уроків фізичної культури в учнів початкових класів. Матеріали і методи дослідження. В дослідженні взяли участь учнів 6-8 років загальноосвітніх навчальних закладів. Вибір саме цих учнів зумовлений наявністю понад 30% хворих школярів уже в 1 класі. Методи дослідження: педагогічне тестування рівня прояву фізичних якостей, антропометрія, фізіологічне тестування, вибірковий статистичний метод. Висновки: констатація тенденції погіршення стану серцево-судинної системи за показниками діастолічного тиску, достовірні внутрістатеві розбіжності за показниками маси тіла як у хлопчиків, так і у дівчаток; суттєва варіабельність у прояві основних фізичних якостей школярів, яка потребує диференційованого підходу на уроках фізичної культури.
The desire to improve the quality of teaching physical education to schoolchildren based on a differentiated approach is one of the areas of education reform in the New Ukrainian School. Differentiation is based on taking into account the individual capabilities of groups of students of the same class and sex homogeneous in terms of their morphofunctional state. The aim of the study was to substantiate the possibility of using a differentiated approach during physical education lessons for junior grades students. Materials and methods. The study involved 6-8-year-old students of general education institutions. The selection of this age group was driven by the high prevalence of health conditions (over 30 %) among the students already in the 1st grade. Methods included: pedagogical testing of the level of manifestation of physical abilities, anthropometry, physiological testing, statistical sampling method. Conclusions: a trend of decline in cardiovascular function in terms of diastolic blood pressure, significant intra-sex variation in body weight in both boys and girls; significant variability in the manifestation of the main physical abilities were revealed in students, which requires the use of a differentiated approach in physical education classes.