Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості впливу фізичної культури на формування морально-вольових якостей здобувачів ЗВО в процесі фахової підготовки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сембрат, С. В.
dc.contributor.author Сембрат, А. Л.
dc.date.accessioned 2025-03-10T09:35:12Z
dc.date.available 2025-03-10T09:35:12Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Сембрат, С. В. Особливості впливу фізичної культури на формування морально-вольових якостей здобувачів ЗВО в процесі фахової підготовки / С. В. Сембрат, А. Л. Сембрат // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 2 (187). – С. 164-167. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47704
dc.description.abstract У статті досліджено проблему впливу фізичної культури на формування морально-вольових якостей здобувачів ЗВО, обґрунтований позитивний вплив занять з фізичної культури на підвищення моральних цінностей студентів. Означені форми, методи, засоби які впливають на підвищення рівня моральних якостей, під час виконання конкретної діяльності. У державних документах з питань національної освітньої політики визначено, що пріоритетними напрямами виховної роботи зі здобувачами у закладах вищої освіти України є моральне, трудове, естетичне, громадянське, екологічне, правове, патріотичне та фізичне виховання. Загальна мета виховання конкретизується освітніми закладами з врахуванням національно-регіональних, , індивідуальних особливостей, а також «замовленнями» самої особистості – бути щасливою, розумною, здоровою, чесною, відповідальною, організованою та ціленаправленою людиною. Ефективність виховного процесу, спрямованого на забезпечення сприятливого для самореалізації спеціаліста середовища, формування громадянина демократичного суспільства, доброго сім’янина, сумлінного і відповідального працівника, споживача духовної культури залежить від реалізації основних принципів, тобто тих вимог, що визначають мету, зміст, методи, організацію виховання. Проблемою формування вольових якостей здобувачів освітнього процесу засобами фізичної культури в сучасних реаліях є зниження інтересу до фізичної культури та регулярних занять фізичними вправами, низька поінформованість про значення й роль фізичної культури і спорту в житті кожної людини. Процес формування інтересу до занять фізичними вправами передбачає створення умов для появи пізнавального інтересу, формування позитивного ставлення до предмета й організації діяльності, в умовах якої формується пізнавальний інтерес. Фізична культура є важливим засобом підвищення соціальної і трудової активності людей, задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування. Сама мета гармонійного розвитку особистості є продуктом історії розвитку людства. Але умови для її реалізації особистість одержує лише на певному етапі історичного розвитку. Всебічний розвиток людині необхідний для того, щоб мати можливість брати участь у всіх напрямках діяльності (професійній, громадській, спортивній, художній тощо.). Але для цього потрібно розвинути структуру особистості, зробити її комунікативною. uk
dc.description.abstract The article investigates the problem of the influence of physical culture on the formation of moral and volitional qualities of applicants for higher education institutions, substantiates the positive influence of physical culture and sports classes on the increase of students' moral values. The forms, methods, and means that affect the increase in the level of moral qualities during the performance of specific activities are identified. State documents on national educational policy determine that the priority areas of educational work with applicants in higher education institutions of Ukraine are moral, labor, aesthetic, civic, environmental, legal, patriotic, and physical education. The general goal of education is specified by educational institutions taking into account national and regional, individual characteristics, as well as the "orders" of the individual himself - to be a happy, intelligent, healthy, honest, responsible, organized, and purposeful person. The effectiveness of the educational process aimed at ensuring a favorable environment for self-realization of a specialist, the formation of a citizen of a democratic society, a good family man, a conscientious and responsible employee, a consumer of spiritual culture depends on the implementation of the basic principles, that is, those requirements that determine the goal, content, methods, and organization of education. The problem of forming the willpower of participants in the educational process by means of physical culture in modern realities is the decline in interest in physical culture and regular physical exercise, low awareness of the importance and role of physical culture and sports in the life of every person. The process of forming interest in physical exercise involves creating conditions for the emergence of cognitive interest, the formation of a positive attitude towards the subject and the organization of activity in which cognitive interest is formed. Physical culture is an important means of increasing the social and labor activity of people, satisfying their moral, aesthetic and creative needs, and the vital need for mutual communication. The very goal of harmonious development of the individual is a product of the history of the development of mankind. But the conditions for its implementation a person receives only at a certain stage of historical development. Comprehensive development of a person is necessary in order to be able to participate in all areas of activity (professional, social, sports, artistic, etc.). But for this it is necessary to develop the structure of the personality, to make it communicative. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject морально-вольові якості uk
dc.subject заклади вищої освіти uk
dc.subject здобувач uk
dc.subject moral and volitional qualities uk
dc.subject higher education institutions uk
dc.subject applicant uk
dc.title Особливості впливу фізичної культури на формування морально-вольових якостей здобувачів ЗВО в процесі фахової підготовки uk
dc.title.alternative Features of the influence of physical culture on the formation of moral and volitional qualities of the applicants of the HEA in the process of professional training uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:796 ] :[17.0221+159.947
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2025.02(187).31


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу