ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Воронова, В. І.![]() |
|
dc.contributor.author | Ковальчук, В. І.![]() |
|
dc.contributor.author | Велько, К. А.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-03-10T08:39:24Z | |
dc.date.available | 2025-03-10T08:39:24Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Воронова, В. І. Особливості психологічного стану учнів, як складових психологічного клімату в класі в умовах війни / В. І. Воронова, В. І. Ковальчук, К. А. Велько // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 2 (187). – С. 62-69. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47683 | |
dc.description.abstract | Будь-які явища зовнішнього світу, особливо екстремальні - військовий стан, воєнні дії, не можуть не мати визначальний вплив на емоційний стан дітей і науковці наголошують, що зникнення відчутті безпеки та знаходження під тиском воєнних обставин викликає в учасників освітнього процесу неможливість зосередитись на навчанні, розлади пізнавальних процесів: амнезію (втрату пам’яті), конфабуляцію (появу в пам’яті подій, яких ніколи не було в досвіді), важкість запам’ятовування; розсіяність уваги; порушення сприйняття; розлади мислення, невмотивовану зміну бажання спілкуватися тощо. Результати проведеного дослідження свідчать, що перебування в умовах воєнного стану учнів позначилося на їх самовідчутті себе в зовнішньому світі, зниженні самооцінки, виникненні потреби у захисному контролі при відсутності захисного контролю. Пережиті почуття під впливом воєнних ризиків не могли не позначитися на станах учнів, про що свідчать прояви тривожності, ознаки страху, ознак депресії та вираженого пригніченого стану. Отримані дані вказують на погіршення психологічного клімату класу, так як психограми реального і ідеального становища стосовно психологічного клімату свідчать про перевагу агресивних станів та пригніченого настрою. | uk |
dc.description.abstract | Any phenomena of the outside world, especially extreme ones - martial law, military actions, cannot fail to have a decisive influence on the emotional state of children, and scientists emphasize that the disappearance of the feeling of security and being under the pressure of war circumstances causes the participants of the educational process to be unable to focus on learning, causes disorders of cognitive processes: amnesia (memory loss), confabulation (appearance in memory of events that have never occurred in experience), difficulty remembering; distracted attention; impaired perception; thought disorders, unmotivated change in the desire to communicate, etc. The results of the conducted research show that under the pressure of being in martial law conditions, the pupils had an impact on their sense of self in the outside world, a decrease in self-esteem, and a need for protective control in the absence of protective control. Experienced feelings under the influence of war risks could not but affect the students' states, as evidenced by manifestations of anxiety, signs of fear, signs of depression and a pronounced depressed state. Psychograms of the real and ideal situation in relation to the psychological climate in the classroom testify to the predominance of aggressive states and depressed mood. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | психічні стани | uk |
dc.subject | психологічний клімат | uk |
dc.subject | учні | uk |
dc.subject | тривожність | uk |
dc.subject | війна | uk |
dc.subject | психограма класу | uk |
dc.subject | mental states | uk |
dc.subject | psychological climate | uk |
dc.subject | students | uk |
dc.subject | class psychogram | uk |
dc.subject | war | uk |
dc.subject | anxiety | uk |
dc.title | Особливості психологічного стану учнів, як складових психологічного клімату в класі в умовах війни | uk |
dc.title.alternative | Peculiarities of the psychological state of students as components of the psychological climate in the classroom during the war | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 355.01:159.952.3-053.5 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2025.02(187).12 |