Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості психологічного стану учнів, як складових психологічного клімату в класі в умовах війни

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Воронова, В. І.
dc.contributor.author Ковальчук, В. І.
dc.contributor.author Велько, К. А.
dc.date.accessioned 2025-03-10T08:39:24Z
dc.date.available 2025-03-10T08:39:24Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Воронова, В. І. Особливості психологічного стану учнів, як складових психологічного клімату в класі в умовах війни / В. І. Воронова, В. І. Ковальчук, К. А. Велько // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 2 (187). – С. 62-69. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47683
dc.description.abstract Будь-які явища зовнішнього світу, особливо екстремальні - військовий стан, воєнні дії, не можуть не мати визначальний вплив на емоційний стан дітей і науковці наголошують, що зникнення відчутті безпеки та знаходження під тиском воєнних обставин викликає в учасників освітнього процесу неможливість зосередитись на навчанні, розлади пізнавальних процесів: амнезію (втрату пам’яті), конфабуляцію (появу в пам’яті подій, яких ніколи не було в досвіді), важкість запам’ятовування; розсіяність уваги; порушення сприйняття; розлади мислення, невмотивовану зміну бажання спілкуватися тощо. Результати проведеного дослідження свідчать, що перебування в умовах воєнного стану учнів позначилося на їх самовідчутті себе в зовнішньому світі, зниженні самооцінки, виникненні потреби у захисному контролі при відсутності захисного контролю. Пережиті почуття під впливом воєнних ризиків не могли не позначитися на станах учнів, про що свідчать прояви тривожності, ознаки страху, ознак депресії та вираженого пригніченого стану. Отримані дані вказують на погіршення психологічного клімату класу, так як психограми реального і ідеального становища стосовно психологічного клімату свідчать про перевагу агресивних станів та пригніченого настрою. uk
dc.description.abstract Any phenomena of the outside world, especially extreme ones - martial law, military actions, cannot fail to have a decisive influence on the emotional state of children, and scientists emphasize that the disappearance of the feeling of security and being under the pressure of war circumstances causes the participants of the educational process to be unable to focus on learning, causes disorders of cognitive processes: amnesia (memory loss), confabulation (appearance in memory of events that have never occurred in experience), difficulty remembering; distracted attention; impaired perception; thought disorders, unmotivated change in the desire to communicate, etc. The results of the conducted research show that under the pressure of being in martial law conditions, the pupils had an impact on their sense of self in the outside world, a decrease in self-esteem, and a need for protective control in the absence of protective control. Experienced feelings under the influence of war risks could not but affect the students' states, as evidenced by manifestations of anxiety, signs of fear, signs of depression and a pronounced depressed state. Psychograms of the real and ideal situation in relation to the psychological climate in the classroom testify to the predominance of aggressive states and depressed mood. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject психічні стани uk
dc.subject психологічний клімат uk
dc.subject учні uk
dc.subject тривожність uk
dc.subject війна uk
dc.subject психограма класу uk
dc.subject mental states uk
dc.subject psychological climate uk
dc.subject students uk
dc.subject class psychogram uk
dc.subject war uk
dc.subject anxiety uk
dc.title Особливості психологічного стану учнів, як складових психологічного клімату в класі в умовах війни uk
dc.title.alternative Peculiarities of the psychological state of students as components of the psychological climate in the classroom during the war uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 355.01:159.952.3-053.5
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2025.02(187).12


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics