Стаття надає короткий огляд основних подій у дослідженнях колокацій, привертає увагу до важливості колокаційної компетентності та обговорює, чому її важко розвинути. Вона також окреслює роль викладача в розвитку колокаційної компетентності тих, хто вивчає англійську мову як іноземну, і пропонує рекомендації щодо прийомів і способів її формування.
Колокаційна компетентність є обов’язковою для ефективного спілкування англійською мовою, оскільки вона покращує сприйняття та продукування мовлення, надаючи спроможність складати речення з готових лексичних блоків, а не з ізольованих слів. Однак, незважаючи на їхнє значення, в Україні колокаціям часто приділяють недостатню увагу на заняттях з англійської мови.
У статті виокремлено основні виклики, з якими стикаються ті, хто намагаються набути колокаційної компетентності, вивчаючи англійську мову як іноземну, а саме: їх схильність зосереджуватися на окремих словах, а не на словосполученнях, вплив рідної мови та труднощі викладачів у наданні порад щодо вибору синтагматичних фраз. Автори наголошують на особливій ролі викладача в формуванні колокаційної компетентності.
Практичні пропозиції щодо впровадження навчання колокаціям на заняттях з англійської мови як іноземної передбачають підвищення усвідомлення колокацій тими, хто навчаються, експліцитне навчання поширеним колокаціям, використання словників колокацій, інтеграцію колокацій до мовних вправ, виділення поширених помилок у словосполученнях та пряме й непряме виправлення помилок.
У висновках статті наголошується на необхідності зміни підходу до викладання англійської лексики, на користь більшого акценту на колокаціях та колокаційній компетентності. Автори також зазначають, що для перевірки запропонованого підходу до формування колокаційної компетентності необхідні подальші емпіричні дослідження.
The article provides a brief review of major milestones in the research into collocations, highlights the importance of collo-cational competence and the key reasons why it is so difficult to develop, outlines the teacher’s role in developing EFL learners’ collocational competence, and offers suggestions on how to teach collocations.
Collocational competence is essential for effective communication in English as it improves speech comprehension and pro-duction by enabling learners of English to make sentences out of pre-fabricated language chunks rather than isolated words. However, despite their importance, collocations often receive inadequate attention in English language instruction in Ukraine.
The article identifies the key challenges faced by EFL learners in acquiring collocational competence. These challenges include learners’ tendency to focus on individual words rather than word combinations, interference from learners’ native lan-guage, and the difficulties that teachers’ have in advising students on acceptable word combinations. The article emphasizes the teacher’s role in helping students develop collocational competence.
Practical suggestions for incorporating collocation instruction into EFL classrooms include raising students’ awareness of collocations, explicit instruction on common collocations, the use of collocation dictionaries, the integration of collocations into language practice activities, highlighting common miscollocations, and offering direct and indirect corrective feedback.
In conclusion, the article emphasizes the need for a shift in the teaching of English vocabulary, advocating for a greater focus on collocations and collocational competence. The authors also state that further empirical research is needed to validate the proposed approach to teaching collocations.