Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічна майстерність викладача як чинник формування освітнього середовища, орієнтованого на студента

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шпаляренко, Ю. А.
dc.date.accessioned 2025-02-27T20:49:31Z
dc.date.available 2025-02-27T20:49:31Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Шпаляренко, Ю. А. Педагогічна майстерність викладача як чинник формування освітнього середовища, орієнтованого на студента / Ю. А. Шпаляренко // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 101. – С. 63-66. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47643
dc.description.abstract У статті проведено всебічний аналіз ролі педагогічної майстерності викладача у формуванні освітнього середовища, орієнтованого на студентів. Педагогічна майстерність розглядається як багатогранне явище, що включає професійні компетентності, здатність до постійного саморозвитку, критичного самоаналізу та вміння використовувати сучасні інноваційні методики й підходи. Викладач, який постійно вдосконалює свої навички, здатний враховувати індивідуальні потреби та можливості кожного студента, що є особливо важливим у контексті особистісно орієнтованого навчання. Особливу увагу приділено студент-центричному підходу, який змінює традиційну модель навчання: студенти стають активними учасниками освітнього процесу, де викладач виступає наставником і фасилітатором, а не лише джерелом інформації. Такий підхід вимагає залучення інтерактивних технологій, змішаного навчання та інноваційних методів, що сприяють підвищенню мотивації, розвитку ініціативності та критичного мислення студентів. Наголошено, що використання новітніх технологій дозволяє студентам глибше залучатися в навчальний процес, активізуючи їхню роль, і підвищує їхній рівень зацікавленості, завдяки чому засвоєння навчального матеріалу стає більш ефективним і осмисленим. У статті підкреслено важливість взаємодії між викладачем і студентом, яка базується на співпраці, довірі, взаєморозумінні та відкритій комунікації. Виявлено, що така взаємодія сприяє не лише ефективному засвоєнню знань, а й формуванню професійних компетентностей, необхідних для успішної кар'єри студентів. Розкрито значення цієї взаємодії у розвитку самостійності студентів та їхній здатності приймати рішення в реальних професійних ситуаціях. Крім того, акцентовано увагу на важливості емоційної компетентності викладача, яка відіграє ключову роль у створенні сприятливого емоційного клімату під час навчання. uk
dc.description.abstract The article carried out a comprehensive analysis of the role of pedagogical mastery of contribution in the formation of educational media aimed at students. Педагогічна майстерність розглядається як багатогранне явище, що включає професійні компетентності, здатність до постійного саморозвитку, критичного самоаналізу та вміння використовувати сучасні інноваційні методики й підходи. A teacher who continually improves his skills, caters to the individual needs and abilities of every student, which is especially important in the context of a particularly oriented learning. Particular respect is given to the student-centered approach, which changes the traditional model of learning: students become active participants in the learning process, where the teacher acts as a mentor and facilitator, and not just a provider of information. This approach relies on the acquisition of interactive technologies, mixed learning and innovative methods that promote increased motivation, development of initiative and critical thinking among students. It is agreed that the use of new technologies allows students to become more involved in the initial process, activating their role, and pushing forward the level of concentration, thus mastering the initial material becomes more effective and meaningful. The article emphasizes the importance of interaction between the teacher and the student, which is based on cooperation, trust, mutual understanding and open communication. It has been revealed that such interaction results not only in the effective acquisition of knowledge, but also in the formation of professional competencies necessary for the successful career of students. The mutual importance of developing the independence of students and their ability to make decisions in real professional sit-uations is clear. In addition, the importance of emotional competence is emphasized, which plays a key role in creating a friendly emotional climate at the beginning. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject педагогічна майстерність uk
dc.subject освітнє середовище uk
dc.subject студент-центричний підхід uk
dc.subject інноваційні методи uk
dc.subject взаємодія викладача і студента uk
dc.subject професійні компетентності uk
dc.subject активне навчання uk
dc.subject змішане навчання uk
dc.subject критичне мислення uk
dc.subject наставництво uk
dc.subject pedagogical excellence uk
dc.subject educational environment uk
dc.subject student-centered approach uk
dc.subject innovative methods uk
dc.subject teacher-student interaction uk
dc.subject professional competencies uk
dc.subject active learning uk
dc.subject blended learning uk
dc.subject critical thinking uk
dc.subject mentoring uk
dc.title Педагогічна майстерність викладача як чинник формування освітнього середовища, орієнтованого на студента uk
dc.title.alternative Pedagogical skills of the lecturer as a factor in the formation of a student-centered educational environment uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378:37-051:005.336.4-027.561(045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.101.13


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу