У статті розглянута проблема подолання освітніх втрат серед учнів закладів середньої освіти в Україні внаслідок повномасштабного вторгнення. Автором проаналізовано значення поняття «освітні втрати», визначені причини освітніх втрат та надано аналітику сучасного стану в освіті, що зумовлені воєнними діями на території України. У статті подано перелік проблем, що викликані освітніми втратами серед учнів України.
Автором проаналізовані зарубіжні стратегії подолання освітніх втрат внаслідок пандемії та закцентовано увагу на важливості соціо-емоційної підтримки учнів, а не лише надання їм академічних знань в контексті освітніх прогалин. У статті обґрунтована необхідність тьюторського супроводу учнів що покликане значно підвищити їх академічні знання та надати їм соціо-емоційну підтримку. Автор доводить сутність підходу підтримки, а саме: скаффолдинг, поєднуючи його із теорією Л. Виготського про зону найближчого розвитку.
У статті автором визначені основні компетенції тьютора, які уможливлюють надання тьюторського супроводу учням з метою подолання освітніх втрат. Основною компетенцією визначена компенсаторна, яка включає у себе стратегії індивідуальної підтримки учнів, планування компенсаторних заходи для учнів в умовах війни: індивідуальні та групові консультації, надання учням додаткової соціо-емоційної підтримки, що сприяє стабілізації емоційного стану учнів, запобігає втраті мотивації до навчання та розвитку.
У статті перелічені переваги тьюторського супроводу: індивідуальний підхід, розвиток м’яких навичок, гейміфікація, онлайн тьюторинг та колаборативне навчання. У висновках автор зазначає, що в умовах війни важливого значення набуває створення безпечного освітнього середовища та організація освітнього процесу для всіх учнів і особливо для тих дітей, які мають травматичний досвід.
The article addresses the issue of overcoming educational losses among students in secondary education institutions in Ukraine as a result of the full-scale invasion. The author analyzes the concept of "educational losses," identifies the causes of such losses, and provides an analysis of the current state of education caused by military actions in Ukraine. The article lists the problems arising from educational losses among Ukrainian students.
The author reviews international strategies for overcoming educational losses caused by the pandemic, emphasizing the importance of socio-emotional support for students, not merely the provision of academic knowledge in the context of edu-cational gaps. The necessity of tutoring support for students is substantiated, as it significantly enhances their academic knowl-edge while providing socio-emotional support. The author elaborates on the essence of the scaffolding approach, linking it to
L. Vygotsky’s theory of the zone of proximal development.
The article identifies the key competencies of a tutor that enable the provision of tutoring support to students to address
educational losses. The primary competency is defined as compensatory, which includes strategies for individual student support, planning compensatory measures for students during wartime: individual and group consultations, providing stu-dents with additional socio-emotional support that stabilizes their emotional state, prevents loss of motivation for learning and development.
The article lists the advantages of tutoring support, including an individual approach, the development of soft skills, gami-fication, online tutoring, and collaborative learning. In conclusion, the author notes that during wartime, the creation of a safe educational environment and the organization of the educational process for all students, particularly those with traumatic experiences, is of paramount importance.