У статті досліджується процес інтеграції STEM-освіти у навчальні програми підготовки вчителів початкових класів у закладах вищої освіти України. Сучасні виклики освіти вимагають трансформації традиційних підходів до підготовки педагогічних кадрів, особливо у контексті зростаючої потреби в інноваційних підходах до навчання дітей у початковій школі. STEM-освіта забезпечує міждисциплінарний підхід, який сприяє розвитку критичного мислення, творчості, навичок командної роботи та вирішення реальних проблем, що є ключовими компетентностями XXI століття.
Стаття аналізує сучасний стан підготовки майбутніх вчителів у закладах вищої освіти України та визначає, які саме елементи STEM-освіти вже впроваджуються або можуть бути інтегровані в освітній процес. Автори наголошують на важливості міждисциплінарного підходу в освіті, який передбачає об’єднання природничих наук, технологій, інженерії та математики у єдину концепцію навчання. Це дозволяє вчителям початкових класів краще адаптуватися до нових викликів і підготувати учнів до життя в умовах сучасного високотехнологічного світу.
Особлива увага приділяється розробці програм професійної підготовки, які включають практичну підготовку, використання сучасних технологій, проведення інтерактивних занять і впровадження проєктного навчання. У статті описано міжнародний досвід інтеграції STEM-освіти та визначено можливості його адаптації до українських умов. Автори також виділяють ключові проблеми впровадження, серед яких: недостатнє матеріально-технічне забезпечення, відсутність спеціально підготовлених викладачів, брак системної підтримки та оновлених навчальних планів.
Отже, стаття є внеском у вирішення проблем модернізації педагогічної освіти України, надаючи практичні інструменти та теоретичні підходи до впровадження STEM у систему підготовки вчителів початкових класів. Надано відповідні рекомендації щодо удосконалення освітніх програм у ЗВО України.
The article examines the process of integrating STEM education into the curricula of primary school teacher training in Ukrainian higher education institutions. Modern educational challenges require the transformation of traditional approaches to teacher training, especially in the context of the growing need for innovative approaches to teaching children in primary school. STEM education provides an interdisciplinary approach that promotes the development of critical thinking, creativity, teamwork and real-world problem-solving skills, which are key competencies of the 21st century.
The article analyses the current state of training future teachers in Ukrainian higher education institutions and identifies which elements of STEM education are already being implemented or can be integrated into the educational process. The authors emphasise the importance of an interdisciplinary approach to education, which involves combining natural sciences, technology, engineering and mathematics into a single concept of learning. This allows primary school teachers to better adapt to new challenges and prepare students for life in the modern high-tech world.
Particular attention is paid to the development of professional training programmes that include practical training, the use of modern technologies, interactive classes, and the introduction of project-based learning. The article describes the international experience of integrating STEM education and identifies the possibilities of its adaptation to Ukrainian conditions. The authors also identify key implementation challenges, including insufficient material and technical support, lack of specially trained teachers, lack of systemic support and updated curricula.
Thus, the article is a contribution to solving the problems of modernising teacher education in Ukraine by providing practi-cal tools and theoretical approaches to introducing STEM into the system of primary school teacher education. Relevant recom-mendations for improving educational programmes in Ukrainian higher education institutions are provided.