Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Використання методу кейсів під час викладання дисциплін біологічного циклу

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Король, Т. В.
dc.contributor.author Іккерт, О. В.
dc.contributor.author Бичкова, С. В.
dc.contributor.author Мерлавський, В. М.
dc.contributor.author Манько, В. В.
dc.date.accessioned 2025-02-27T20:31:11Z
dc.date.available 2025-02-27T20:31:11Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Використання методу кейсів під час викладання дисциплін біологічного циклу / Т. В. Король, О. В. Іккерт, С. В. Бичкова, В. М. Мерлавський, В. В. Манько // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 101. – С. 25-29. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47635
dc.description.abstract Метод кейсів, або метод конкретних ситуацій чи ситуаційного аналізу (від англ. case – випадок, ситуація) – метод проблемно-ситуаційного аналізу, який ґрунтується на навчанні через вирішення конкретних завдань-ситуацій (вирішення кейсів). Використання методу кейсів у закладах вищої освіти сприяє формуванню у майбутніх фахівців компетентностей у предметних галузях. З огляду на це викладачі біологічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка застосовують кейс-технології під час викладання дисциплін «Філософія біології», «Хвороби цивілізації» тощо. Аналіз п’ятирічної практики використання кейс-методу у педагогічній діяльності дозволяє сформулювати переваги та недоліки цього методу, оптимізувати його використання у навчальному процесі у закладах вищої освіти для підготовки майбутніх фахівців-біологів різних спеціалізацій, а також вчителів біології, основ здоров’я та природничих наук. Надалі вчителі, які під час навчання опанували метод кейсів та мають навички самостійної роботи з інформацією, будуть активно, фахово та ефективно впроваджувати його у середній школі під час своєї професійної діяльності. Робота над кейсом відповідає кільком вимогам: 1) кейс не має однозначного вирішення, ситуативно завжди виникає кілька варіантів розв’язку проблеми або ж викладач штучно підштовхує дві команди до різних способів вирішення кейсу; 2) кейс має ґрунтуватися на актуальних питаннях, які зумовили значну дискусію у суспільстві, соціальних мережах, спричинили соціальний резонанс, зокрема ті проблеми, зміст яких висвітлено неправильно з точки зору сучасної науки (біології, медицини, освіти); 3) модератор (викладач) скеровує дискусію у потрібному руслі, щоб усі гострі проблемні питання були розглянуті. uk
dc.description.abstract The case method, also known as the method of specific situations (from English case – situation), is a problem-based situational analysis approach that emphasizes learning through solving particular tasks, or "cases." Applying the case method in higher education fosters competence development within specific subject areas for future spe-cialists. With this in mind, lecturers from the Faculty of Biology at Ivan Franko National University of Lviv incorporate case-based teaching in courses like "Philosophy of Biology", "Diseases of Civilization", and others. A five-year analysis of using the case method in teaching has enabled educators to identify its strengths and weaknesses, allowing for optimization in higher education. This enhances the preparation of future biologists across various specializations, as well as teachers of biology, health education, and natural sciences. In the long term, educators trained in the case method and equipped with independent information analysis skills will actively and effectively implement it in secondary schools during their professional careers. Working with cases requires adherence to several essential guidelines: 1) no single correct solution – cases often allow for multiple problem-solving approaches, or the lecturer may guide teams toward different strategies; 2) relevance to current issues – cases should be based on contemporary, socially resonant topics (e.g., those trending on social media), including those sometimes inaccurately represented from a modern scientific perspective (biology, medicine, education); 3) the moderator (lec-turer) guides the discussion in the right direction to ensure that all critical issues are addressed. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject кейс-метод uk
dc.subject навчання uk
dc.subject біологія uk
dc.subject природничі науки uk
dc.subject основи здоров’я uk
dc.subject хвороби цивілізації uk
dc.subject case method uk
dc.subject teaching uk
dc.subject biology uk
dc.subject natural sciences uk
dc.subject health education uk
dc.subject diseases of civilization uk
dc.title Використання методу кейсів під час викладання дисциплін біологічного циклу uk
dc.title.alternative Use of the Case Method in Teaching Biological Science Disciplines uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147.016:5
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.101.05


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics