У статті розглянуто сучасні підходи до професійної підготовки в умовах ринкової економіки та стрімкого технологічного прогресу. Наголошено на важливості інтеграції теоретичних знань із практичними навичками, формуванні критичного мислення та здатності до постійного саморозвитку. Особливу увагу приділено концепції неперервної освіти, яка базується на принципах неперервності, адаптивності та гнучкості, забезпечуючи фахівцям можливість відповідати сучасним викликам та вимогам ринку праці. Увага акцентується на підвищенні конкурентоспроможності та професіоналізму випускників через впровадження інноваційних підходів до навчання.
Зазначено, що освіта дорослих, як невід’ємна частина освітньої системи, відіграє важливу роль, оскільки в умовах швидкого технологічного прогресу та соціальних змін вона стає ключовим фактором для соціальної мобільності, професійної переорієнтації та інтеграції в нові економічні умови. Забезпечення якості неперервної освіти потребує не лише постійного вдосконалення навчальних програм і методик, але й належного оцінювання та моніторингу ефективності освітніх процесів.
Вказано, що глобальні тенденції у галузі морської освіти, як однієї з ключових складових сучасного освітнього процесу, спрямовані на підготовку фахівців, які демонструють високий рівень професійної компетентності
Проаналізовано освітньо-професійні програми підготовки фахівців морської галузі як приклад адаптації до міжнародних стандартів та технологій. Особливий акцент зроблено на розвитку навичок управління технічними системами суден, ефективному ухваленні рішень у складних умовах та оновленні знань через спеціалізовані курси і стажування. Використання сучасних симуляційних технологій сприяє забезпеченню високого рівня професійної підготовки, що дає фахівцям змогу адаптуватися до змін у морській індустрії, забезпечуючи інноваційність та безпеку судноплавства.
The article considers modern approaches to professional training in the conditions of a market economy and rapid techno-logical progress. The importance of integrating theoretical knowledge with practical skills, the formation of critical thinking and the ability to continuous self-development is emphasized. Particular attention is paid to the concept of continuing education, which is based on the principles of continuity, adaptability and flexibility, providing specialists with the opportunity to meet modern challenges and requirements of the labor market. Attention is focused on increasing the competitiveness and professionalism of graduates through the implementation of innovative approaches to learning.
It is noted that adult education, as an integral part of the educational system, plays an important role, since in the conditions of rapid technological progress and social changes it becomes a key factor for social mobility, professional reorientation and integration into new economic conditions. Ensuring the quality of continuing education requires not only constant improvement of curricula and methods, but also proper assessment and monitoring of the effectiveness of educational processes.
It is indicated that global trends in the field of maritime education, as one of the key components of the modern educational process, are aimed at training specialists who demonstrate a high level of professional competence
Educational and professional training programs for specialists in the maritime industry are analyzed as an example of adap-tation to international standards and technologies. Special emphasis is placed on the development of skills in managing tech-nical systems of vessels, effective decision-making in difficult conditions and updating knowledge through specialized courses and internships. The use of modern simulation technologies contributes to ensuring a high level of professional training, which allows specialists to adapt to changes in the maritime industry, ensuring innovation and safety of shipping.