У статті досліджується питання патріотичного виховання дітей з порушеннями слуху, акцентуючи увагу на розробці і впровадженні методичних підходів для ознайомлення дітей з Україною як державою. Метою дослідження є створення дидактичних матеріалів та програм, які враховують специфічні потреби дітей з порушеннями слуху, та оцінка їхньої ефективності через проведення експериментальних занять. Автор зазначає, що в процесі дослідження використовувалися інтерактивні методи навчання, такі як рольові ігри, вікторини та майстер-класи, що сприяли активному залученню дітей та підвищенню їхньої зацікавленості у навчанні. Результати проведеної роботи свідчать про значне покращення знань дітей про державні символи, розвиток соціокультурної компетентності та підвищення рівня національної самосвідомості. Важливими компонентами успішного засвоєння знань є використання методичних підходів та їхній позитивний вплив на розвиток особистості дітей з порушеннями слуху, співпраця з батьками, яка відіграла важливу роль у процесі патріотичного виховання, сприяючи більш ефективному засвоєнню знань та розвитку національної самосвідомості у дітей.
The article examines the issue of patriotic education of children with hearing impairments, focusing on the development and implementation of methodological approaches to familiarize children with Ukraine as a state. The purpose of the study is to create didactic materials and programs that take into account the specific needs of children with hearing impairments and to evaluate their effectiveness through experimental classes. The author notes that the study used interactive teaching methods, such as role-playing games, quizzes, and workshops, which contributed to the active involvement of children and increased their interest in learning. The results of the work carried out indicate a significant improvement in children's knowledge of state symbols, the development of socio-cultural competence and an increase in the level of national identity. Important components of successful knowledge acquisition are the use of methodological approaches and their positive impact on the personality development of children with hearing impairments, cooperation with parents, which played an important role in the process of patriotic education, contributing to more effective knowledge acquisition and development of national identity in children.