Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психолого-педагогічні аспекти подолання агресії у підлітків з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Путров, Сергiй Юрійович
dc.contributor.author Михайленко, В. В.
dc.date.accessioned 2025-02-21T09:21:37Z
dc.date.available 2025-02-21T09:21:37Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Путров, С. Ю. Психолого-педагогічні аспекти подолання агресії у підлітків з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню / С. Ю. Путров, В. В. Михайленко // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 46. – С. 97-101. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47609
dc.description.abstract В статті представлено результати теоретико-прикладного аналізу проблеми подолання агресії у підлітків з легким ступенем інтелектуальних порушень внаслідок перенесених психотравмуючих ситуацій під час війни в Україні. Визначено, що агресивність за даними світових джерел, може мати користь для суспільства, так як вона стимулює у людей прагнення до перемоги, долаючи перешкоди. Представлено результати попередніх лонгітюдинальних досліджень автора із співавторами, де агресія виступала ефективним психологічним чинником для отримання юними спортсменами високих результатів. Виявлено за результатами проведених досліджень, що якість агресивності у означеної категорії людей напряму впливає на виникнення почуття патріотизму в царині спорту. За актуальністю нової парадигми воєнного часу зазначено суттєві зміни у психіці людей, автори наполегливо повертаються до пошуку нових стратегій подолання агресивності осіб із легким ступенем інтелектуальних порушень, розуміючи, що цей стан у клінічній групі осіб з інтелектуальними порушеннями приведе до виникнення почуття патріотизму. Розглянуто клініко-психологічні дослідження особливостей та структури інтелектуальних порушень. З’ясовано, що така категорія осіб, зокрема, порушень дизонтогенезу, на відміну від очікувань автора статті, лише формально розуміє патріотизм, а реально в рамках посттравматичного синдрому отримала показники прояву агресії, самоагресії, тривожності, ознак афектації психологічних установок, байдужості до оточуючих людей, руйнування предметів, індиферентного ставлення до болю інших. За результатами проведеного емпіричного дослідження з підлітками із легким ступенем інтелектуальних порушень підтверджено, що первинна база платформа порушень логіки, причинно-наслідкових зв’язків, ускладнення у формуванні вищих психічних функцій: понять, уявлення, самоконтролю та саморегуляції поведінки під час стресових ситуацій змушують підлітка проявляти агресію як форми психологічного захисту від травмуючої ситуації. Визначено напрями та психолого-педагогічні умови індивідуальної та групової соціально-психологічної корекційно-реабілітаційної роботи команди фахівців та батьків з подолання агресивних дій і поведінку у підлітків із легким ступенем порушень інтелекту. uk
dc.description.abstract The article presents the results of a theoretical and applied analysis of the problem of overcoming aggression in adolescents with mild intellectual disabilities as a result of psychotraumatic situations during the war in Ukraine. It is determined that aggression, according to world sources, can be beneficial to society, as it stimulates people's desire to win by overcoming obstacles. The results of the author's previous longitudinal studies with co-authors are presented, where aggression was an effective psychological factor for young athletes to achieve high results. It is found that the quality of aggression in this category of people directly affects the emergence of a sense of patriotism in the field of sports. In view of the relevance of the new wartime paradigm, significant changes in the psyche of people are noted, and the author persistently returns to the search for new strategies to overcome the aggressiveness of persons with mild intellectual disabilities, realizing that this condition in the clinical group of mentally retarded people will lead to the emergence of a sense of patriotism. Clinical and psychological studies of the features and structure of intellectual disabilities are considered. It has been found that this category of persons, in particular, those with dysontogenesis, contrary to the expectations of the author of the article, only formally understands patriotism, but in reality, within the framework of post-traumatic syndrome, they have indicators of aggression, self-aggression, anxiety, signs of affectation of psychological attitudes, indifference to other people, destruction of objects, and indifferent attitude to the pain of others. Based on the results of an empirical study with adolescents with a mild degree of intellectual disability, it is confirmed that the primary basis of the platform of violations of logic, cause and effect relationships, difficulties in the formation of higher mental functions: concepts, ideas, self-control and self-regulation of behavior during stressful situations make adolescents show aggression as a form of psychological protection from a traumatic situation. The directions and psychological and pedagogical conditions of individual and group socio-psychological correctional and rehabilitation work of a team of specialists and parents to overcome aggressive actions and behavior in adolescents with a mild degree of intellectual disability are determined. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject агресія uk
dc.subject підлітки з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню uk
dc.subject психолого-педагогічні умови uk
dc.subject aggression uk
dc.subject adolescents with mild intellectual disabilities uk
dc.subject psychological and pedagogical conditions uk
dc.title Психолого-педагогічні аспекти подолання агресії у підлітків з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню uk
dc.title.alternative Psychological and pedagogical aspects of overcoming aggression in adolescents with mild intellectual disabilities uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.923.2:378.011.3.013.82]-051
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.46.15


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics