ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Марченко, Інна Сергіївна![]() |
|
dc.contributor.author | Швалюк, Тетяна Миколаївна![]() |
|
dc.contributor.author | Чередніченко, Н. В.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-21T08:42:38Z | |
dc.date.available | 2025-02-21T08:42:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Марченко, І. С. Розвиток усного зв’язного мовлення учнів початкових класів в умовах інклюзивного навчання / І. С. Марченко, Т. М. Швалюк, Н. В.Чередніченко // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 46. – С. 73-81. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47605 | |
dc.description.abstract | В статті розглядається проблема розвитку усного зв’язного мовлення учнів початкових класів із порушеннями мовлення, які знаходяться в умовах інклюзивного навчання. Відомо, що розвиток усного зв’язного мовлення у даної категорії дітей є важливим аспектом їхньої комунікації, соціалізації та навчання. В умовах інклюзивного навчання ця проблема стає ще більшої актуальною, оскільки діти з порушеннями мовлення навчаються разом з однолітками, у яких мовлення розвивається згідно норми. Це вимагає від вчителів-логопедів розробки спеціальних методик з розвитку як усного так і писемного мовлення, або адаптації чи модифікації мовного матеріалу, відповідно до вікових і індивідуальних особливостей дітей із порушеннями мовлення. В статті здійснено аналіз особливостей зв’язного мовлення означеної категорії дітей в науковій літературі та обґрунтована необхідність диференційованого корекційно-розвиткового підходу до навчання. Визначені умови та спеціальна методика розвитку зв’язного усного мовлення, яка передбачає декілька послідовних етапів у роботі над текстами різної організації, як то ланцюгової і паралельної. Серед розповідей ланцюгової організації побудови тексту розглянуто переказ, розповідь за сюжетною картиною, серією сюжетних картинок; паралельної – різні види описів. Запропоновані різні тренувальні вправи, прийоми, дидактичні мовні та схематичні матеріали корекційної роботи над текстами. Зазначено, що при правильній організації і проведенні корекційно-розвиткової роботи вчитель-логопед, асистент вчителя допоможуть дітям подолати наявні у них порушення мовлення та опанувати шкільними знаннями. | uk |
dc.description.abstract | The article deals with the problem of developing oral coherent speech of Primary School students with speech disorders who are in an inclusive learning environment. It is known that the basis of properly organized monologue speech is not individual words and sentences, but larger units – blocks of sentences through which the movement of thought occurs, the consistent deployment of the topic. Therefore, the development of oral coherent monologue speech in this category of children is an important aspect in the implementation of their communication, socialization and learning. In the context of inclusive education, this problem becomes even more urgent, since children with speech disorders learn together with their peers, whose speech develops according to the norm. This requires speech therapists to develop special techniques for the development of both oral and written speech, or to adapt or modify speech material in accordance with the age and individual characteristics of children with speech disorders. The article presents an analysis of the features of coherent speech of this category of children in the scientific literature, it is said that the lack of formation of oral speech of these children causes a decrease in their readiness to use language units and awareness of its sign system, which provides special reading and writing skills, the development of communicative abilities, the need for a differentiated correctional and developmental approach to learning is justified. The conditions and special methods of developing coherent oral speech are defined, which provides for several consecutive stages in working on texts of various organizations, such as chain and parallel. Among the stories of the chain organization of text construction, we consider a retelling, a story based on a plot picture, a series of plot pictures; parallel – various types of descriptions. Various training exercises, techniques, didactic speech and schematic materials of correctional work on texts are proposed. It is indicated that with the correct organization and conduct of correctional and developmental work, a speech therapist teacher or teacher's Assistant will help children overcome their existing speech disorders and Master school knowledge. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | інклюзивне навчання | uk |
dc.subject | усне зв’язне мовлення | uk |
dc.subject | учні початкових класів з порушеннями мовлення | uk |
dc.subject | inclusive education | uk |
dc.subject | oral coherent speech | uk |
dc.subject | primary school students with speech disorders | uk |
dc.title | Розвиток усного зв’язного мовлення учнів початкових класів в умовах інклюзивного навчання | uk |
dc.title.alternative | Development of oral coherent speech of primary school students in the context of inclusive education | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 376-056.74.268 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.46.11 |