Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Грантово-проєктна діяльність як засіб формування ключових компетенцій здобувачів вищої освіти в умовах онлайн-навчання

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Литвиченко, Д. С.
dc.date.accessioned 2025-02-21T08:37:33Z
dc.date.available 2025-02-21T08:37:33Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Литвиченко, Д. С. Грантово-проєктна діяльність як засіб формування ключових компетенцій здобувачів вищої освіти в умовах онлайн-навчання / Д. С. Литвиченко // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 46. – С. 59-66. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47603
dc.description.abstract Дослідження питань грантово-проєктної діяльності як засобу формування ключових компетенцій здобувачів вищої освіти в умовах онлайн-навчання є важливим та своєчасним. До цього спонукають пошуки нових підходів до організації освітнього процесу, підвищення його якості та адаптація до сучасних викликів і вимог. У статті представлено досвід грантово-проєктної діяльності закордонних вищих навчальних закладів і доведено значущість такої діяльності в підготовці майбутніх фахівців. Це описано на прикладі реалізації власних проєктів та участі в молодіжних проєктах здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» Бердянського державного педагогічного університету в умовах онлайн-навчання. Грантово-проєктна діяльність здобувачів вищої освіти цієї спеціальності розглядається як засіб формування ключових компетенцій в умовах онлайн-навчання. uk
dc.description.abstract The study of grant and project activities as a means of forming the key competences of higher education students in online learning is important and timely. This is prompted by the search for new approaches to organising the educational process, improving its quality and adapting to modern challenges and requirements. The article presents the experience of grant and project activities of foreign higher education institutions and proves the importance of such activities in the training of future specialists. The use of the project approach contributes to the development of not only professional skills and knowledge, but also personal qualities such as initiative, communication skills, critical thinking, and teamwork. In today's educational environment, which is often limited by the distance learning format, grant and project activities allow students to gain practical experience, which is extremely important for their future professional careers. The study confirmed that participation in grant projects has a positive effect on the level of students' involvement in the learning process, increases their motivation, and helps them integrate theoretical knowledge into practical activities. The project of the team «Community of Inflammatory Speech Therapists» demonstrated successful adaptation to the conditions of online education and confirmed the importance of creating such platforms for the professional development of higher education students majoring in 016 «Special Education». We see prospects for further scientific research in the development of new forms of work with applicants in online learning. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject грантово-проєктна діяльність uk
dc.subject компетенції uk
dc.subject молодіжний проєкт uk
dc.subject здобувачі вищої освіти uk
dc.subject спеціальність 016 «Спеціальна освіта» uk
dc.subject онлайн-навчання uk
dc.subject «Спільнота запальних логопедів» uk
dc.subject grant and project activities uk
dc.subject competencies uk
dc.subject youth project uk
dc.subject higher education students uk
dc.subject specialty 016 «Special Education» uk
dc.subject online learning uk
dc.subject «Community of Inflammatory Speech Therapists» uk
dc.title Грантово-проєктна діяльність як засіб формування ключових компетенцій здобувачів вищої освіти в умовах онлайн-навчання uk
dc.title.alternative Grant and project activities as a means of forming key competences of higher education students in online learning uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.018.4:004]:005.336.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.46.09


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics