У статті розглядається питання реалізації принципу корекційної спрямованості навчання на уроках української мови в спеціальних закладах освіти, висвітлено шляхи застосування принципу корекційної спрямованості навчання з метою підвищення ефективності формування мовних знань та мовленнєвих компетентностей в учнів з інтелектуальними порушеннями на уроках з української мови за рахунок використання спеціальних вправ та ігор, які були систематизовані та реалізовані у період навчання грамоти. Охарактеризовано основні корекційні прийоми у формуванні базових мовленнєво-комунікативних компонентів в учнів з інтелектуальними порушеннями їу процесі вивчення української мови. Проаналізовано особливості використання принципу корекційної спрямованості навчання до визначення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційно-розвиткової роботи у спеціальному закладі освіти. Дослідження будується на позиції, що корекційний ефект можливий за умови спеціальної організації уроків з української мови, на яких застосовуються спеціальні педагогічні прийоми, що впливають на виправлення властивих учням з інтелектуальними порушеннями особливостей і сприяють їхньому інтелектуальному і фізичному розвитку, становленню особистості.
The article examines the issue of implementing the principle of remedial learning in Ukrainian language classes in special educational institutions, highlights the ways of applying the principle of remedial learning in order to increase the effectiveness of the formation of language knowledge and speech competence in students with intellectual disabilities in Ukrainian language lessons through the use of special exercises and games, which were systematized and implemented during the literacy period. The main corrective techniques in the formation of basic speech and communication components in students with intellectual disabilities and in the process of learning the Ukrainian language are characterized. The peculiarities of using the principle of correctional orientation of education to determine the psychological and pedagogical conditions for ensuring correctional and developmental work in a special educational institution are analyzed. The research is based on the premise that the corrective effect is possible under the condition of special organization of lessons in the Ukrainian language, in which special pedagogical techniques are used, which affect the correction of the peculiarities of students with intellectual disabilities and contribute to their intellectual and physical development, the formation of personality.