Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Khimich, Igor
dc.contributor.author Parakhonko, Vadym
dc.date.accessioned 2025-01-21T14:26:15Z
dc.date.available 2025-01-21T14:26:15Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Khimich, I. Energy exchange processes in the growing organism of first- and second- year students / I. Khimich, V. Parakhonko // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 12 (185). – С. 230-233. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47300
dc.description.abstract Studying at a university is a complex and lengthy process that requires a lot of effort from all body systems. The first year is a special period: former schoolchildren, accustomed to a certain system, entering a university, face new forms and methods of teaching, new emotional experiences, their work and rest, sleep, and nutrition regimes change. There is a need to adapt to a new team, new teachers. At the same time, the functional abilities of the body of first-year students are reduced, since most of them had to pass important exams and did not have enough summer rest. One of the most important problems of education in a modern university is the adaptation of students to the academic load. A multi-level functional system of adaptation is formed by the interaction and mutual influence of physiological and psychological components of adaptive reactions. The contribution of each of these components is determined by the ratio of two goals of adaptation - maintaining homeostasis and performing activity tasks. It is known that during the period of study at a university, students are exposed to a number of both non-specific (climatic-geographical, environmental) and specific factors (age, physiological and psychological characteristics, emotional overload, sedentary lifestyle): adaptation to a set of new factors is accompanied by significant stress on the compensatory-adaptive systems of the students' body. These issues are most relevant for maintaining the health of students, as the most active creative part of the nation. Students are a reserve of highly qualified specialists for various sectors of the national economy, determining the labor and intellectual potential of the country, reproduction and health of the future generation in the coming years. The process of adaptation to studying at a university is a very complex, multifaceted phenomenon. The period of acute adaptation, according to many researchers, falls on the first and second years of university. Its duration is determined by the individual characteristics of the student, including abilities, mental attitudes, financial security and, of course, health. The degree of expenditure of physiological and mental resources of the human body to perform specific work, balancing with the external environment is described by the parameters of the current functional state. uk
dc.description.abstract Навчання у ВНЗ - це складний і тривалий процес, який вимагає великих зусиль від усіх систем організму. Перший рік – це особливий період: колишні школярі, які звикли до певної системи, вступаючи до ВНЗ, стикаються з новими формами і методами навчання, з новими емоційними переживаннями, змінюється режим праці та відпочинку, сну, харчування. Потрібно адаптуватися до нового колективу, нових викладачів. Водночас знижуються функціональні можливості організму першокурсників, оскільки більшість із них мали здавати важливі іспити та не мали достатнього літнього відпочинку. Однією з найважливіших проблем навчання в сучасному університеті є адаптація студентів до навчального навантаження. Багаторівнева функціональна система адаптації формується взаємодією і взаємовпливом фізіологічних і психологічних компонентів пристосувальних реакцій. Внесок кожного з цих компонентів визначається співвідношенням двох цілей адаптації - підтримання гомеостазу і виконання завдань діяльності. Відомо, що в період навчання у ВНЗ студенти піддаються дії ряду як неспецифічних (клімато-географічних, екологічних), так і специфічних факторів (вікові, фізіологічні та психологічні особливості, емоційні перевантаження, малорухливий спосіб життя): адаптація. До комплексу нових факторів супроводжується значним навантаженням на компенсаторно-пристосувальні системи організму студентів. Ці питання є найбільш актуальними для збереження здоров’я студентів, як найактивнішої творчої частини нації. Студентство є резервом висококваліфікованих спеціалістів для різних галузей народного господарства, що визначає трудовий та інтелектуальний потенціал країни, відтворення та здоров’я майбутнього покоління в найближчі роки. Процес адаптації до навчання у ВНЗ – явище дуже складне, багатогранне. Період гострої адаптації, на думку багатьох дослідників, припадає на перший і другий курси університету. Його тривалість визначається індивідуальними особливостями учня, включаючи здібності, психічні установки, фінансову забезпеченість і, звичайно, здоров'я. Ступінь витрат фізіологічних і психічних ресурсів організму людини на виконання певної роботи, балансування із зовнішнім середовищем описується параметрами поточного функціонального стану. Проблема навчальної адаптації студентів є актуальною як з точки зору стану їх здоров'я, так і в аспекті вдосконалення навчального процесу. Ефективна постановка навчального процесу потребує вдосконалення системи організаційних та педагогічних заходів, які мають базуватись на даних динаміки працездатності студентів. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject students uk
dc.subject energy exchange uk
dc.subject metabolism uk
dc.subject educational load uk
dc.subject mental processes uk
dc.subject influence uk
dc.subject студенти uk
dc.subject енергетичний обмін uk
dc.subject обмін речовин uk
dc.subject навчальне навантаження uk
dc.subject психічні процеси uk
dc.subject вплив uk
dc.title Energy exchange processes in the growing organism of first- and second- year students uk
dc.title.alternative Процеси енергообміну в організмі студентів першого і другого курсів uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).48


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу