Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток здатності юних фігуристів (7-9 років) до орієнтації в просторі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петронюк, Анастасія Вадимівна
dc.date.accessioned 2025-01-20T10:56:19Z
dc.date.available 2025-01-20T10:56:19Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Петронюк, А. В. Розвиток здатності юних фігуристів (7-9 років) до орієнтації в просторі / А. В. Петронюк // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 12 (185). – С. 144-148. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47282
dc.description.abstract У статті аналізується розвиток здатності до просторової орієнтації в юних фігуристів віком 7-9 років. Просторова орієнтація в цьому віці має вирішальне значення для ефективного освоєння технічних елементів у фігурному катанні, таких як обертання, стрибки, доріжки кроків тощо. Просторова орієнтація у фігуристів є важливим аспектом становлення їхньої техніки та точного відтворення і виконання елементів. Вона включає в себе здатність правильно оцінювати положення свого тіла в просторі, що особливо важливо під час виконання складнокоординаційних елементів. Добре розвинена здатність до орієнтації в просторі є складовою координаційних якостей та необхідною передумовою для успішного навчання фізичним вправам та розучуванню технічних елементів. Це впливає на швидкість, вид і спосіб засвоєння техніки, а також на її подальшу стабілізацію та ситуаційно-адекватне різноманітне застосування. Окрім безпосереднього зв’язку з процесом засвоєння технічних елементів, здатність до орієнтації в просторі є важливим компонентом організації тренувального процесу, оскільки на льодовій арені одночасно може знаходитись декілька груп спортсменів різного рівня підготовки, що висуває підвищені вимоги до організації власних рухових дій. У статті були запропоновані методичні рекомендації для розвитку здатності орієнтації в просторі з урахуванням вимог сучасної змагальної програми. Результати були підкреслені шляхом застосування тестів на просторову орієнтацію та статистичного аналізу результатів, отриманих методом експертних оцінок. Запропоновані методичні рекомендації можуть бути корисними для тренерів у процесі підготовки юних спортсменів, забезпечуючи ефективний розвиток базових навичок фігурного катання. uk
dc.description.abstract The article analyzes the development of the ability to spatial orientation in young skaters aged 7-9 years. Spatial orientation at this age is crucial for effective mastering of technical elements in figure skating, such as spins, jumps, step tracks, etc. Spatial orientation of figure skaters is an important aspect of the formation of their technique and accurate reproduction and performance of elements. It includes the ability to correctly assess the position of one's body in space, which is especially important when performing complex coordination elements. A well-developed ability to orientate in space is a component of coordination qualities and a necessary prerequisite for successful training in physical exercises and learning technical elements. This affects the speed, type and method of assimilation of the technique, as well as its further stabilization and situationally appropriate and varied application. In addition to the direct connection with the process of assimilation of technical elements, the ability to orientate in space is an important component of the organization of the training process, since there can be several groups of athletes of different training levels at the same time on the ice arena, which places increased demands on the organization of one's own motor actions. The article proposed methodological recommendations for the development of the ability to navigate in space, taking into account the requirements of the modern competitive program. The results were emphasized by applying tests on spatial orientation and statistical analysis of the results obtained by the method of expert evaluations. The proposed methodical recommendations can be useful for coaches in the process of training young athletes, ensuring the effective development of basic figure skating skills. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject Орієнтація в просторі uk
dc.subject фігурне катання на ковзанах uk
dc.subject методика uk
dc.subject засоби uk
dc.subject методичні прийоми uk
dc.subject координація uk
dc.subject Spatial perception uk
dc.subject figure skating uk
dc.subject method uk
dc.subject means uk
dc.subject methodological techniques uk
dc.subject coordination uk
dc.title Розвиток здатності юних фігуристів (7-9 років) до орієнтації в просторі uk
dc.title.alternative Methods of developing the spatial perception of young figure skaters (7-9 years old) uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.912.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).30


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу