ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Дейнеко, І. В.![]() |
|
dc.contributor.author | Орленко, Н. А.![]() |
|
dc.contributor.author | Шип, Л. О.![]() |
|
dc.contributor.author | Порадник, С. Г.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-01-17T15:16:08Z | |
dc.date.available | 2025-01-17T15:16:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Контрольована фізична активність як передумова розвитку когнітивних функцій (на прикладі груп ПСМ з футзалу) / І. В. Дейнеко, Н. А. Орленко, Л. О. Шип, С. Г. Порадник // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 12 (185). – С. 86-89. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47268 | |
dc.description.abstract | Загально відомо, що у ігрових видів спорту, зокрема у футзалі, здатність, зберігати до кінця гри максимальну зосередженість на ключових поєдинках має неоціненне значення. Аналізуючи невдалі виступи команд, практикуючі тренери зазначають, що гравці в критичні моменти на мить втрачають концентрацію що частіше приводить до поразки від суперників. Здатність зосереджуватися на найбільш релевантних сигналах із навколишнього середовища є фундаментальною, для досягнення ефективної роботи. На прикладі вправ ми спробували визначити когнітивну ефективність, як виконання психічних процесів, пов’язаних із сприйняттям, пам'ять, інтелект і дії. При виконанні завдання гравці з часом почали налаштовуватися до змін, при цьому залишаючись зосередженими, приймаючи рішення за лічені секунди адаптувалися до задач вправи. Покращення рівня підготовки відбувалося на фоні регулярних тренувань при чіткому виконанні завдань на увагу. Виходячи з результатів, якій не погіршився після збільшення часу на виконання вправи, ми спромоглись покращити рівень уваги, що дозволить у подальшому молодим футболістам при когнітивну ефективність демонструвати кращі відповіді щодо тактичних дій на змагальному рівні. | uk |
dc.description.abstract | It is well known that in game sports, in particular in futsal, the ability to maintain maximum concentration on key matches until the end of the game is invaluable. Analyzing unsuccessful team performances, practicing coaches note that players lose concentration for a moment at critical moments, which often leads to defeat by opponents. The ability to focus on the most relevant signals from the environment is fundamental to achieving effective work. Using the example of exercises, we tried to define cognitive efficiency as the performance of mental processes related to perception, memory, intelligence and action. When performing the task, the players over time began to adjust to changes, while remaining focused, making decisions in a matter of seconds and adapting to the tasks of the exercise. The improvement in the level of training occurred against the background of regular training with clear performance of tasks for attention. Based on the results, which did not deteriorate after increasing the time to perform the exercise, we were able to improve the level of attention, which will allow young football players to demonstrate better responses to tactical actions at the competitive level when optimizing the training process. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | релевантні сигнали | uk |
dc.subject | когнітивна ефективність | uk |
dc.subject | концентрація уваги | uk |
dc.subject | оптимізації тренувального процесу | uk |
dc.subject | relevant signals | uk |
dc.subject | cognitive efficiency | uk |
dc.subject | concentration of attention | uk |
dc.subject | optimization of the training process | uk |
dc.title | Контрольована фізична активність як передумова розвитку когнітивних функцій (на прикладі груп ПСМ з футзалу) | uk |
dc.title.alternative | Controlled physical activity as a prerequisite for the development of cognitive functions (using the example of PSM futsal groups) | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 613.9:37.011.3-796.11 (045) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).16 |