ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Бугайчук, Н. Б. | |
dc.contributor.author | Бєлікова, Н. О. | |
dc.date.accessioned | 2025-01-17T14:19:49Z | |
dc.date.available | 2025-01-17T14:19:49Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Бугайчук, Н. Б. Модель використання оздоровчо-рекреаційних технологій у фізичному вихованні здобувачів освіти педагогічних коледжів / Н. Б. Бугайчук, Н. О. Бєлікова // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 12 (185). – С. 68-73. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47264 | |
dc.description.abstract | У статті теоретично обґрунтовано та визначено структуру моделі використання оздоровчо-рекреаційних технологій у фізичному вихованні здобувачів освіти педагогічних коледжів, яка включає соціально-педагогічні передумови її розробки, педагогічні умови, етапи впровадження та критерії ефективності. Усі складові моделі перебувають у взаємозв’язку та забезпечують її поетапне впровадження. Визначено такі підходи як складові соціально-педагогічних передумов розробки моделі: діяльнісний, аксіологічний і особистісно-орієнтований. При розробці моделі були дотримані такі принципи: принцип наукового пізнання (науковості, функціональності, системності, прогностичності), загальнодидактичні (свідомості і активності, практичного застосування умінь та навичок, індивідуальності та співробітництва), специфічні (здоровʼязбереження, реалістичності, взаємодії та інтеграції). Виокремлено педагогічні умови ефективного використання оздоровчо-рекреаційних технологій у фізичному вихованні здобувачів освіти педагогічних коледжів: забезпечення оптимізації процесу формування позитивної мотивації студентської молоді до використання оздоровчо-рекреаційних технологій; систематизація та поглиблення знань здобувачів освіти педагогічних спеціальностей щодо особливостей забезпечення здоровʼязбережувального освітнього середовища; застосування механізмів залучення здобувачів освіти до всебічного використання оздоровчо-рекреаційних технологій. Означено етапи впровадження моделі: підготовчо-діагностичний, організаційно-методичний та результативно-підтримуючий. Визначення ефективності застосування моделі здійснюється шляхом виокремлення її критеріїв: мотиваційного, когнітивного, діяльнісно-поведінкового, особистісного. Результати дослідження свідчать про доцільність практичної реалізації змодельованого процесу використання оздоровчо-рекреаційних технологій у фізичному вихованні здобувачів освіти педагогічних коледжів. | uk |
dc.description.abstract | The article theoretically substantiates and defines the structure of the model of the use of health and recreational technologies in the physical education of students of pedagogical colleges, which includes the socio-pedagogical prerequisites for its development, pedagogical conditions, stages of implementation and efficiency criteria. All component models are interconnected and ensure its gradual implementation. The following approaches have been identified as components of the socio-pedagogical prerequisites for the model’s development: activity-based, axiological, and person-oriented. When developing the model, the following principles were observed: the principle of scientific knowledge (scientific, functional, systematic, predictive), general didactic (awareness and activity, practical application of skills and abilities, individuality and cooperation), specific (health preservation, realism, interaction and integration). Pedagogical conditions for the effective use of health and recreation technologies in the physical education of students of pedagogical colleges are identified: ensuring the optimization of the process of forming positive motivation of student youth to use health and recreation technologies; systematization and deepening of the knowledge of the students of pedagogical specialties regarding the features of providing a health-preserving educational environment; application of the mechanisms of attracting students to the comprehensive use of health and recreational technologies. The stage of implementation of the model are defined: preparatory-diagnostic, organizational-methodical and result-supporting. Determining the effectiveness of the model's application is carried out by identifying its criteria: motivational, cognitive, activity-behavioral, personal. The results of the study indicate the feasibility of the practical implementation of the simulated process of using health and recreation technologies in the physical education of students of pedagogical colleges. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | здобувачі освіти | uk |
dc.subject | оздоровчо-рекреаційні технології | uk |
dc.subject | модель | uk |
dc.subject | фізичне виховання | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | students | uk |
dc.subject | health and recreation technologies | uk |
dc.subject | model | uk |
dc.subject | physical education | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.title | Модель використання оздоровчо-рекреаційних технологій у фізичному вихованні здобувачів освіти педагогічних коледжів | uk |
dc.title.alternative | Model of Use of Health and Recreation Technologies in Physical Education of Students of Pedagogical Colleges | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 378:796.035.011.3-025.13 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).12 |