У статі розглянуто сучасний стан рухової активності та здоров’я здобувачів вищої освіти. Мета дослідження – визначити роль рухової активності у зміцненні здоров'я студентів: аналіз сучасного стану, виявлення проблем та перспективні напрями розв’язання. Для вирішення мети дослідження та розв’язання завдань використовувалися такі методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація), соціологічні методи дослідження, педагогічні методи дослідження, методи оцінки рухової активності (методика Фремінгемського дослідження), методи оцінки фізичного здоров’я (експрес-методика оцінки здоров’я Г. Л. Апанасенка), методи математичної статистики. Результати дослідження. Встановлено, що недостатній рівень рухової активності серед студентів є однією з основних причин зниження їхнього фізичного здоров’я. Найбільша кількість студентів має рухову активність на середньому рівні, що підтверджує тенденцію до недостатньої активності у повсякденному житті. Відсоток юнаків із високим рівнем активності вищий, ніж у студенток. Рівень низької активності частіше фіксується у студенток, що може свідчити про меншу зацікавленість у регулярних фізичних навантаженнях. Результати дослідження свідчать про переважання низького та нижче середнього рівнів здоров’я серед студентської молоді. В той же час, серед юнаків виявлено 37,5 % осіб із середнім рівнем здоров’я, тоді як серед дівчат цей показник становить лише 25 %. Лише незначна частка студентів демонструє безпечний рівень здоров’я: 20,0 % юнаків і 12,5 % дівчат. Висновки. Основні проблеми недостатнього рівня рухової активності студентів вбачаємо у несформованій мотивації студентів до систематичної рухової активності, недостатній їх поінформованості про вплив рухової активності на здоров’я та якість життя, обмеженості або неефективності фізкультурно-оздоровчих послуг, які надаються закладами вищої освіти.
The article examines the current state of physical activity and health of higher education students. The purpose of the study is to determine the role of physical activity in improving students' health: analysis of the current state, identification of problems and promising directions for solutions. To achieve the purpose of the study and solve the problems, the following research methods were used: theoretical (analysis, synthesis, generalization, systematization), sociological research methods, pedagogical research methods, methods of assessing physical activity (Framingham study methodology), methods of assessing physical health (express health assessment methodology by G. L. Apanasenko), methods of mathematical statistics. Research results. It was established that the insufficient level of physical activity among students is one of the main reasons for the decline in their physical health. The largest number of students has an average level of physical activity, which confirms the tendency towards insufficient activity in everyday life. The percentage of boys with a high level of activity is higher than that of female students. The level of low activity is more often recorded in female students, which may indicate a lower interest in regular physical activity. The results of the study indicate the prevalence of low and below average levels of health among students. At the same time, 37.5% of boys were found to have an average level of health, while this figure is only 25.0% among girls. Only a small proportion of students demonstrate a safe level of health: 20.0% of boys and 12.5% of girls. Conclusions. The main problems of the insufficient level of physical activity of students are seen in the unformed motivation of students to systematic physical activity, their insufficient awareness of the impact of physical activity on health and quality of life, limited or ineffective physical education and health services provided by higher education institutions.