Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Soft і hard skills медіатора: баланс компетенцій для успішного проведення медіації

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Микитюк, В. О.
dc.contributor.author Микитюк, С. О.
dc.contributor.author Картавих, В. В.
dc.date.accessioned 2025-01-15T08:42:13Z
dc.date.available 2025-01-15T08:42:13Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Микитюк, В. О. Soft і hard skills медіатора: баланс компетенцій для успішного проведення медіації / В. О. Микитюк, С. О. Микитюк, В. В. Картавих // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 18 : Право : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Одеса : Видавничий дім “Гельветика”, 2024. – Випуск 43. – С. 33-39. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47241
dc.description.abstract У статті акцентується увага на актуальному інструменті вирішення конфліктів – медіації, яка дозволяє уникнути тривалих судових розглядів та врегулювати правові спори. Ключову роль у процесі медіації відіграє медіатор, який будучи нейтральним посередником, спрямований на досягнення справедливих і взаємовигідних рішень для всіх учасників. Основними вимогами до медіатора, відповідно до Закону України “Про медіацію” є обов’язок зберігати нейтральність щодо сторін конфлікту та забезпечувати свою незалежність від будь-яких сторонніх впливів; заборона поєднувати свою роль із функціями інших учасників медіації в межах одного конфлікту; зобовʼязання залишатися неупередженим і сприяти ефективній комунікації між сторонами для досягнення порозуміння та успішних переговорів; наявність базової підготовки, здобутої в Україні або за кордоном. Зазначено, що для медіатора потрібні універсальні компетенції, кожна з яких виконує ключову роль у його професійній діяльності. Так, необхідними “мʼякими” навичками (soft skills), які сприяють успішній співпраці з учасниками процесу та підвищують продуктивність є вміння переконувати, лідерські навички, ведення переговорних процесів, здатність працювати в умовах форс-мажору, наявність критичного мислення. Корисними є також навички-майбутнього, як тайм менеджмент і наявність емоційного інтелекту. Перераховані навички допомагають медіатору створити комфортну робочу атмосферу, будувати успішну карʼєру та формувати професійну репутацію. “Тверді” навички (hard skills), здобуті через освіту, є базовими для щоденної роботи медіатора: знання законодавства, психології, технік і методик ведення медіації, уміння працювати з інформаційними системами. Однак, збереження балансу між soft і hard skills є вирішальним для адаптивності медіатора, його ефективності у вирішенні конфліктів, конструктивного діалогу та досягнення взаємовигідних рішень. uk
dc.description.abstract The article emphasizes the relevance of mediation as an effective conflict resolution tool, which allows parties to avoid prolonged court proceedings and settle legal disputes. The mediator plays a key role in the mediation process, acting as a neutral intermediary focused on achieving fair and mutually beneficial outcomes for all participants. The main requirements for a mediator, according to the Law of Ukraine «On Mediation,» include the obligation to maintain neutrality towards the parties involved in the conflict and ensure independence from any external influences; the prohibition of combining the mediator’s role with the functions of other participants in the mediation within a single conflict; the duty to remain impartial and facilitate effective communication between the parties to achieve mutual understanding and successful negotiations; and the requirement of having basic training, acquired either in Ukraine or abroad. It is noted that mediators require universal competencies, each playing a pivotal role in their professional activities. Essential «soft skills,» which facilitate successful collaboration with participants and enhance productivity, include persuasion, leadership skills, negotiation management, the capacity to work under pressure, and critical thinking. Future-oriented skills, such as time management and emotional intelligence, are also valuable. These listed skills help mediators create a comfortable working environment, build a successful career, and establish a professional reputation. «Hard skills,» acquired through education, are fundamental to the mediator’s daily work: knowledge of legislation, psychology, mediation techniques and methods, and the ability to work with information systems. However, maintaining a balance between soft and hard skills is crucial for the mediator’s adaptability, effectiveness in conflict resolution, constructive dialogue, and achieving mutually beneficial outcomes. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім “Гельветика” uk
dc.subject медіатор uk
dc.subject компетентності uk
dc.subject компетенції uk
dc.subject мʼякі навички uk
dc.subject тверді навички uk
dc.subject переговорні процеси uk
dc.subject лідерські навички uk
dc.subject репутація uk
dc.subject mediator uk
dc.subject competencies uk
dc.subject skills uk
dc.subject soft skills uk
dc.subject hard skills uk
dc.subject negotiation processes uk
dc.subject leadership skills uk
dc.subject reputation uk
dc.title Soft і hard skills медіатора: баланс компетенцій для успішного проведення медіації uk
dc.title.alternative Mediator’s soft and hard skills: a competency balance for successful mediation uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 347.13:316.48
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series18.2024.43.05


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу