Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методика інтеграції штучного інтелекту в зміст підвищення кваліфікації педагогів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Скрипник, М. І.
dc.contributor.author Кравчинська, Т. С.
dc.contributor.author Волинець, Н. П.
dc.date.accessioned 2024-12-19T11:21:38Z
dc.date.available 2024-12-19T11:21:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Скрипник, М. І. Методика інтеграції штучного інтелекту в зміст підвищення кваліфікації педагогів / М. І. Скрипник, Т. С. Кравчинська, Н. П. Волинець // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 100. – С. 69-75. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47092
dc.description.abstract Штучний інтелект (ШІ) (англ. artificial intelligence (AI)), глибокі нейронні мережі (DNN) (англ. deep neural networks (DNN)) та машинне навчання (ML) (англ. machine learning (ML)) – одні з найдинамічніше розвинених технологічних сфер останніх років. ШІ знаходить широке застосування майже у всіх галузях економіки, і з самого початку його впровадили в освітню сферу. Спочатку ШІ вважали лише черговою технологією, яку можна використовувати в освіті, але він має характеристики, відмінні від більшості інших технологій, завдяки своєму потенціалу замінити людські міркування та навіть прийняття рішень. Стаття присвячена дослідженню методики інтеграції штучного інтелекту в зміст підвищення кваліфікації педагогів. У ній розглядаються актуальні проблеми та перспективи використання ШІ в цій сфері, а також пропонуються практичні рекомендації щодо його впровадження. Автори статті аналізують параметри інтеграції ШІ в підвищення кваліфікації педагогів, розкривають особливості методики інтеграції ШІ в освітній процес онлайн та дистанційного підвищення кваліфікації педагогічних працівників за основними формами освітніх медіа ((1) наративний, (2) інтерактивний, (3) комунікативний, (4) адаптивний і (5) продуктивний (за Діана Лорійяр [1]). Методика інтеграції ШІ розкривається через п’ять основних типів навчальної діяльності: пояснення, дослідження та розслідування, обговорення та дебати, експериментування, синтез. Класифіковано потенціал генерації та інструменти, завдяки яким реалізується способи, методи, техніки та інструменти синергії методики та змісту підвищення кваліфікації педагогів. Педагогічне дослідження, що розглядається, проводиться в рамках НДР кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (державний реєстраційний номер 0120 Ư104637 (2020–2025 рр.)). uk
dc.description.abstract Artificial intelligence (AI), deep neural networks (DNN) and machine learning (ML) are among the most dynamic developed technological spheres of recent years. AI is widely used in almost all sectors of the economy, and from the very beginning it was introduced into the educational sphere. Although AI was initially thought of as just another technology to be used in education, it quickly became clear that it has characteristics different from most other technologies due to its potential to replace human reasoning and even decision-making. The article is devoted to the study of the method of integration of artificial intelligence into the content of the advanced training of teachers. The authors of the article analyze the parameters of the integration of AI in the professional development of teachers, reveal the peculiarities of the method of integrating AI into the educational process online and remote professional development of pedagogical workers according to the main forms of educational media ((1) narrative, (2) interactive, (3) communicative, (4) adaptive and (5) productive (according to Diane Laurillard [1]). AI integration methodology is revealed through five main types of learning activities: explanation, research and investigation, discussion and debate, experimentation, and synthesis. The potential of generation and tools, thanks to which the ways, methods, tech-niques and tools of the synergy of the methodology and the content of teacher training are implemented, are classified. The peda-gogical research under consideration is being conducted within the framework of the Scientific research work of the Department of philosophy and adult education of the CIPE SIHE «University of educational management» of NAES of Ukraine «Transfor-mation of the professional development of pedagogical and scientific pedagogical workers in the conditions of an open univer-sity of postgraduate education» (state registration number 0120 Ư104637 (2020– 2025)). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject штучний інтелект uk
dc.subject педагогічні та науково-педагогічні працівники uk
dc.subject методика uk
dc.subject інтеграція uk
dc.subject підвищення кваліфікації uk
dc.subject професійний розвиток uk
dc.subject artificial intelligence uk
dc.subject pedagogical and scientific-pedagogical workers uk
dc.subject method uk
dc.subject integration uk
dc.subject advanced training uk
dc.subject professional development uk
dc.title Методика інтеграції штучного інтелекту в зміст підвищення кваліфікації педагогів uk
dc.title.alternative Method of integration of artificial intelligence in the content of the advanced training of teachers uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37:004.8:37.02
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.100.14


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics