У статті проаналізоване поняття «неперервна освіта», визначені її основні особливості, проаналізовані методи, які дозволять підвищити рівень технічної культури менеджерів морської галузі в умовах неперервної освіти. Зазначено, що стрімкий і динамічний розвиток морської індустрії, технічна модернізація суден, а також постійне підвищення вимог до судновласників з точки зору захисту навколишнього середовища та кібербезпеки ставлять майбутніх фахівців морської галузі в умови постійного пошуку нових підходів у процесі навчання. Концепція «неперервної освіти» виходить за межі традиційних освітніх інституцій і охоплює різноманітні форми навчання: формальна, неформальна та інформальна. Це може бути як здобуття нових знань у закладах вищої освіти, так і самоосвіта, участь у тренінгах, воркшопах, онлайн-курсах тощо. Головною метою такого навчання є постійне вдосконалення особистості та підвищення конкурентоспроможності на ринку праці. Встановлено, що менеджери морської галузі стикаються з великою кількістю складних завдань, пов'язаних з експлуатацією суден, логістикою, міжнародним морським правом, безпекою мореплавства та іншими аспектами. Для успішного вирішення цих завдань необхідні глибокі знання та практичні навички, які постійно змінюються і доповнюються. Неперервна освіта є єдиним способом забезпечити актуальність знань менеджерів та їхню готовність до нових викликів та має стати невід’ємною частиною професійного розвитку менеджерів, забезпечуючи їхню конкурентоспроможність на ринку праці. У ході дослідження було проведено систематичний аналіз вітчизняної та зарубіжної психолого-педагогічної літератури, проаналізовані наукові статті, монографії та дисертації, що стосувалися досліджуваної теми. За допомогою методу контент-аналізу було виявлено ключові концепції, теоретичні підходи та емпіричні дані, які лягли в основу дослідження.
The article analyzes the concept of "continuous education", defines its main features, analyzes the methods that will allow to increase the level of technical culture of managers of the maritime industry in the conditions of continuous education. It is noted that the rapid and dynamic development of the maritime industry, the technical modernization of ships, as well as the con-stant increase in requirements for shipowners in terms of environmental protection and cyber security put future specialists in the maritime industry in conditions of constant search for new approaches in the training process. The concept of "lifelong education" goes beyond traditional educational institutions and encompasses various forms of learning: formal, non-formal and informal. It can be both acquiring new knowledge in institutions of higher education, and self-education, participation in trainings, workshops, online courses, etc. The main goal of such training is the constant improvement of the personality and the increase of competitiveness in the labor market.
It has been established that managers of the maritime industry are faced with a large number of complex tasks related to the operation of vessels, logistics, international maritime law, maritime safety and other aspects. In order to successfully solve these tasks, deep knowledge and practical skills are necessary, which are constantly changing and being supplemented. Continuing education is the only way to ensure the relevance of managers' knowledge and their readiness for new challenges and should become an integral part of managers' professional development, ensuring their competitiveness on the labor market. In the course of the research, a systematic analysis of domestic and foreign psychological and pedagogical literature was carried out, scientific articles, monographs and dissertations related to the researched topic were analyzed. Using the method of content analysis, key concepts, theoretical approaches and empirical data were identified, which formed the basis of the study.