На базі аналізу поняття «слух» у фізіологічно-акустичному та фізіологічно-нейрологічному аспектах, а також у контексті розгляду музичних здібностей, теоретично обґрунтовується й конкретизується поняття «музичний слух майбутніх учителів музичного мистецтва», а також розкривається наукова позиція щодо тісного взаємозв’язку і взаємозалежності музичного слуху з іншими музичними здібностями студентів факультетів мистецтв. Підкреслюється відповідність різновидів музичного слуху конкретним музичним здібностям, окреслюючи музичний слух майбутніх вчителів музичного мистецтва як основу комплексу музичних здібностей. Ефективність комплексного музично-творчого розвитку студентів факультетів мистецтв розглядається у контексті комплексного розвитку різновидів музичного слуху, відповідних музичним здібностям, що передбачає залучення методології комплексного підходу. Розроблене визначення музичного слуху майбутніх учителів музичного мистецтва спирається на динамічність цього феномену у контексті можливості його розвитку та удосконалення.
In the article, the author, based on the analysis of the concept of "hearing" in physiological-acoustic and physiological-neurological aspects, as well as in the context of consideration of musical abilities, theoretically substantiates and specifies the concept of "musical hearing of future music teachers" and substantiates the scientific position regarding the close connection and interdependence of musical hearing with other musical abilities of students of arts faculties. The article reveals the correspondence of types of musical hearing to specific musical abilities, outlining the musical hearing of future music teachers as the basis of a complex of musical abilities. The effectiveness of the complex musical and creative development of students of arts faculties is considered in the context of the complex development of varieties of musical hearing corresponding to musical abilities, which involves the methodology of a complex approach. The developed definition of musical hearing of future music teachers is based on the dynamism of this phenomenon in the context of the possibility of its development and improvement.