Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування музично-творчих здібностей здобувачів передвищої фахової освіти у процесі інструментального виконавства

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author П’явка, Катерина Миколаївна
dc.date.accessioned 2024-12-17T12:11:22Z
dc.date.available 2024-12-17T12:11:22Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation П’явка, К. М. Формування музично-творчих здібностей здобувачів передвищої фахової освіти у процесі інструментального виконавства / К. М. П’явка // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць / голов. ред. кол. О. П. Щолокова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 32. – С. 54-60. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47062
dc.description.abstract Досліджується формування музично-творчих здібностей здобувачів фахової передвищої освіти у процесі навчання гри на музичних інструментах. Окрема увага приділяється методичним рекомендаціям та інноваційним підходам, які сприяють розвитку творчого потенціалу студентів у сфері виконавської діяльності. Розглядаються сучасні методи навчання, що поєднують традиційні та новаторські техніки, спрямовані на підвищення рівня музичної майстерності та особистісного зростання майбутніх музикантів. uk
dc.description.abstract The article explores the development of musical and creative competencies in students through instrumental performance. It highlights methodological recommendations and innovative approaches that enhance students' creative potential in the field of music. The study examines modern teaching methods that integrate traditional and innovative techniques aimed at improving the level of musical proficiency and personal growth of future musicians. Instrumental performance is not only viewed as a technical skill but as a powerful medium for developing a student's artistic individuality and creative thinking. In this context, special attention is paid to how pedagogical strategies can bridge the gap between theoretical knowledge and practical application, fostering a deeper connection to the material being studied. The article provides an in-depth analysis of current trends in the field of instrumental music education, including the use of digital technologies, interdisciplinary approaches, and personalized learning trajectories that accommodate the individual needs and strengths of students. The research focuses on identifying the factors that contribute to a successful educational process in instrumental performance, such as motivation, emotional engagement, and reflective practices. By synthesizing best practices and case studies from various educational settings, the article offers practical recommendations for educators to foster a more dynamic and innovative learning environment. Additionally, the study emphasizes the importance of collaboration in instrumental ensembles, exploring how group performances can serve as a catalyst for creative growth and the development of musical competencies. Through collaborative exercises, students not only improve their technical abilities but also learn to adapt, communicate, and express themselves within a collective framework. The proposed methodological recommendations are designed to inspire educators to implement creative and innovative approaches that nurture both technical excellence and artistic expression in their students. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject фахова передвища освіта uk
dc.subject музично-творчі здібності uk
dc.subject інструментальне виконавство uk
dc.subject інноваційні засоби uk
dc.subject виконавська майстерність uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject musical and creative competences uk
dc.subject instrumental performance uk
dc.subject innovations uk
dc.subject performance skills uk
dc.subject educational process uk
dc.title Формування музично-творчих здібностей здобувачів передвищої фахової освіти у процесі інструментального виконавства uk
dc.title.alternative Formation of musical and creative abilities of seekers in preliminary higher professional education through instrumental performance uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.011.3-051:78.071.2-043.83:005.336.2 (083.3)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2024.32.07


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics