У статті представлено науково-теоретичне обґрунтування теоретичної підготовки з волейболу при офлайн та онлайн формах організації навчального процесу у ЗВО фізкультурного профілю. Мета дослідження - науково обґрунтувати структуру та зміст теоретичної підготовки з волейболу для майбутніх тренерів та викладачів фізичної культури при офлайн та онлайн формах організації навчального процесу у ЗВО фізичної культури і спорту. Методологія дослідження: аналіз спеціальної, науково-методичної літератури, анкетування, системний метод, методи математичної статистики. Результати дослідження. Теоретична підготовка була розроблена на основі результатів анкетування студентів та аналізу нормативних документів з дотриманням основних принципів: дидактичних і специфічних, особливістю теоретичної підготовки була розробка алгоритму подачі теоретичного матеріалу в дистанційній формі навчального процесу. Структура теоретичної підготовки була представлена у вигляді піраміди, складалася з 4 взаємопов’язаних рівнів. Основу піраміди складатимуть «Фундаментальні теоретичні знання з волейболу», наступним рівнем є – «Спеціалізовані теоретичні знання з волейболу», далі, третій рівень – «Допоміжні теоретичні знання з волейболу» та четвертий рівень – «Поточні теоретичні знання з волейболу». Зміст теоретичної підготовки складався з форм та засобів для онлайн та офлайн навчально-тренувального процесу студентів ЗВО фізкультурного профілю. Висновок. Розроблено та науково-теоретично обґрунтовано структуру та зміст теоретичної підготовки з волейболу для майбутніх тренерів та викладачів фізичної культури при офлайн та онлайн формах організації навчального процесу у ЗВО фізичної культури і спорту.
The article presents the scientific-theoretical justification of the theoretical training in volleyball with offline and online types of organization of the educational process in higher education institutions of physical education. The purpose of the study is to substantiate scientifically the structure and content of theoretical training in volleyball for future coaches and teachers of physical education with online types of organization of the educational process in the higher educational institutions of physical culture and sports. Research methodology: analysis of special, scientific and methodological literature, questionnaires, system method, methods of mathematical statistics. Research results. Theoretical training was developed based on the results of student questionnaires and analysis of normative documents in compliance with the main principles: didactic and specific ones. Specifics of theoretical training was the development of an algorithm for providing theoretical material in the distance form of the educational process. The structure of theoretical training was presented in the form of a pyramid, consisting of 4 interconnected levels. The base of the pyramid will be "Fundamental theoretical knowledge of volleyball", the next level is "Specialized theoretical knowledge of volleyball", then, the third level - "Supplementary theoretical knowledge of volleyball" and the fourth level - "Current theoretical knowledge of volleyball". The content of the theoretical training consisted of forms and tools for the online and offline educational and training process for students of higher education institutions of physical education. Conclusion. The structure and content of theoretical training in volleyball for future coaches and teachers of physical culture with offline and online forms of organization of the educational process at the higher educational institutions of physical culture and sports have been developed and scientifically and theoretically substantiated.