У статті зазначені нові підходи до змісту шкільної літературної освіти, вимога до
комунікативної, мовної, літературної, соціокультурної компетенцій учнів згідно Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Окреслено проблему формування культуромовної особистості як головного носія національної мови, культури і духовності у третьому тисячолітті. Зазначено, що значущість окремої культуромовної особистості полягає
не стільки в її індивідуальності, неповторності, скільки в широті вияву етномовної картини світу.
New going near maintenance of school literary education, requirement to communicative,
linguistic, literary, social and cultural jurisdictions of students in obedience to the State standard of base and complete universal middle education outlined the problem of forming of cultural and linguistic
personality as a main transmitter of national language, culture and spirituality in the third millennium. Meaningfulness of cultural and linguistic individual consists not so much in its individuality, uniqueness,
скільки in the breadth of display of ethnic and linguistic picture of the world.