Дисертація присвячена проблемі морального виховання студентів у позанавчальній діяльності. Розкриті теоретично-методологічні передумови системного підходу до вдосконалення морального виховання студентів. Розроблена модель позанавчальної діяльності (сутність, зміст, структура, критерії) розвитку
моральних якостей студентів. Обгрунтовано та експериментально перевірено організаційно-методичні умови морального виховання студентів у структурі позанавчальної діяльності. Виходячи з того, що позанавчальна діяльність є однією з ведучих сфер формування особистості, розробленоїї структурно-функціональну модель як основу розвитку моральних якостей студентів. Метою організованої й керованої позанавчальної діяльності є проектування життєдіяльності студентів з позицій сучасної цивілізації і на базі духовних цінностей, які сприяють його розвитку.
Структура позанавчальної діяльності будується у вигляді послідовних, взаємопов’язаних компонентів (мотив, дія, операція) і передбачає: змістовний блок, блок спеціальних форм і видів діяльності, оптимальний термін роботи студентів з суб’єктами різних мікросоціумів, відповідну програму їх дій.
Dissertation devoted to problem of students’ moral education during out-ofclass activities and revealed the theoretical and methodological premises of systematic approach to improvement of moral education of students. Worked up the model of out-of-class activities (it’s essence, context, structure, criteria) and development of students’ moral qualities. Theoretically grounded and experimentally tested methodical conditions of organization of students’ moral education in the structure of out-of-class activities. According to the fact that the out-of-class activity is one of the main spheres of personality’s formation we worked out its structural and functional model as a base of the development of students moral qualities. The aim of the organized and managed out-of-class activity is projecting of students life ability which stands on the positions of moral valuables which help to develop them. The structure of the out-of-class activity is built as a logical correlated components (reason, act, operation) and supposes: the rich-in-content block, the block of
special forms and rinds of activity, the optimal term of students’ work with persons
of different microgroups, corresponding program of their acts.