Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Імерсивні технології у практичній соціальній роботі

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Попов, О. А.
dc.date.accessioned 2024-11-06T08:19:36Z
dc.date.available 2024-11-06T08:19:36Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Попов, О. А. Імерсивні технології у практичній соціальній роботі / О. А. Попов // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 99. – С. 55-59. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46616
dc.description.abstract Статтю присвячено розкриттю можливостей використання імерсивних технологій у практичній соціальній роботі. Визначено сутність термінів «імерсивні технології» та «доповнена реальність», встановлено співвідношення між ними. З’ясовано, що доповнена реальність охоплює віртуальну, доповнену та змішану реальності, уточнено зміст кожної з них. Встановлено, що головний акцент у практичній соціальній роботі робиться на впровадженні VR і AR-технологій. Відзначено інноваційність для сучасної соціальної роботи VR-інтервенцій. На підставі аналізу наукових публікацій підкреслено доцільність застосування VR-інтервенцій з особами, які мають різні види хімічних адикцій, ветеранами бойових дій, які страждають від пост-травматичних стресових розладів чи підвищеної тривожності. Констатовано застосування VR-технологій у профілактичних програмах, зокрема, задля запобігання булінгу, сексуальному насильству, різним формам дискримінації. Вказано, що окремим напрямком впровадження VR-технологій у соціальній роботі є професійна реабілітація клієнтів. Відмічено обґрунтованість застосування VR-інструментів для формування соціальних навичок та здатності до самообслуговування у клієнтів. Підкреслено значні перспективи імплементації VR-технологій в межах соціальної роботи із маломобільними групами населення, в тому числі і з людьми похилого віку. З’ясовано, що AR-технології у соціальній роботі зазвичай застосовуються з тими ж цілями, що й VR-технології. Констатовано різні можливості VR та AR-інструментів, з огляду на їх технічні особливості. Відзначено, вагомий потенціал використання AR-технологій з освітньою метою, зокрема, для формування соціальних навичок. Відзначено доцільність впровадження імерсивних технологій у практику діяльності соціальних працівників з різними категоріями клієнтів. Підкреслено необхідність розробки спеціальних VR чи AR-програм для вирішення завдань соціальної роботи та здійснення наукових досліджень щодо їх ефективності. uk
dc.description.abstract The article analyzes the possibilities of immersive technologies application in social work practice. The definitions of «immersive technologies» and «extended reality» are given, their interrelations are established. It is deter-mined that extended reality includes virtual, augmented and mixed reality, definitions of each of them are provided. The article indicates that mostly VR and AR technologies are used in contemporary social work practice. Innovative character of VR-interventions for modern social work is emphasized. It is identified that VR-interventions are used with people who struggle with substance use disorders, as well as with combat veterans suffering from post-traumatic stress anxiety disorders. The use of VR technologies in preventive programs, in particular, to prevent bullying, sexual violence, and various forms of discrimination, is indicated. The possibilities to apply VR technologies during the professional rehabilitation of social work clients are pointed out. It is pointed out that the VR tools could be of great use for the formation of social skills and the ability to self-care. Significant prospects for the introduction of VR technologies into social work practice with low-mobility population groups, including the elderly, are emphasized. It is determined that AR technologies in social work practice are used for the same purposes as VR technologies. Given the distinctive technical design of VR and AR-tools, differences in their possible application are underlined. Worthwhile prospects for the use of AR technologies for achieving educational goals are pointed out, in particular, for the formation of social skills. The feasibility of introducing immersive technologies into social work practice with different categories of clients is indicated. The need to develop special VR or AR programs for solving social work tasks and to carry out scientific research on their effectiveness is emphasized. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject імерсивні технології uk
dc.subject практична соціальна робота uk
dc.subject віртуальна реальність uk
dc.subject доповнена реальність uk
dc.subject змішана реальність uk
dc.subject VR-інтервенції uk
dc.subject VR-технології uk
dc.subject AR-технології uk
dc.subject розширена реальність uk
dc.subject immersive technologies uk
dc.subject social work practice uk
dc.subject virtual reality uk
dc.subject augmented reality uk
dc.subject extended reality uk
dc.subject mixed reality uk
dc.subject VR interventions uk
dc.subject VR technologies uk
dc.subject AR technologies uk
dc.title Імерсивні технології у практичній соціальній роботі uk
dc.title.alternative Immersive technologies in social work practice uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 364.4:004.51
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.99.11


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics