У статті розглянуто сервіси на основі штучного інтелекту для створення дидактичних засобів навчання математики для використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Дослідження науковців та опитування вказують на зростання застосування цифрових засобів навчання, у тому числі на основі штучного інтелекту, як здобувачами освіти, так і викладачами закладів освіти вищої та середньої ланки. Педагоги пропонують різноманітні застосування сервісів на основі штучного інтелекту в конкретних методиках викладання математики, природничих та гуманітарних предметів. Число та види таких сервісів стрімко зростає та охоплює різноманітні сфери діяльності викладачів від створення наочності до конкретного уроку до розробки і реалізації авторського інтерактивного курсу. Ми поділяємо думку вчених про докорінні зміни в освіті, що наступають з доступом учасників освітнього процесу до різноманітних сервісів на основі штучного інтелекту. Велика кількість сервісів потребує їх систематизації, отож нами здійснена спроба систематизації сервісів для викладання математики та короткий огляд сервісів за обраними напрямками: інструменти для роботи з текстом, інструменти для створення візуальних об’єктів, інструменти для створення аудіо, відео, інструменти для розв’язання завдань та автоматичного оцінювання, інструменти для організації процесу навчання, онлайн-курси, інструменти для моніторингу навчальних досягнень здобувачів освіти, інструменти для позакласної роботи, заохочування до занять математикою, інструменти для математичних вимірювань, калькулятори. Наведені приклади є невеликою часткою сервісів, відібраних на основі власного та досвіду педагогів-методистів, рекомендацій джерел мережі Internet, науковців-експертів. Використання частини сервісів апробовано нами під час педагогічного експерименту з організації самостійної роботи здобувачів вищої педагогічної освіти спеціальності 014 Середня освіта. Математика для створення авторських дидактичних засобів з математики.
The article discusses services based on artificial intelligence for creating didactic means of teaching mathematics for use in the educational process of institutions of general secondary education. Research by scientists and surveys indicate an increase in the use of digital learning tools, including those based on artificial intelligence, by both students and teachers of higher and secondary education institutions. Educators offer various applications of services based on artificial intelligence in specific methods of teaching mathematics, natural sciences and humanitarian subjects. The number and types of such services are growing rapidly and cover various spheres of activity of teachers, from the creation of visualization for a specific lesson to the development and implementation of the author's interactive course. We share the opinion of scientists about fundamental changes in education, which are coming with the access of participants in the educational process to various services based on artificial intelligence. A large number of services need their systematization, so we have made an attempt to systematize services for teaching mathemat-ics and a brief overview of services in selected areas: tools for working with text, tools for creating visual objects, tools for creating audio, video, tools for solving tasks and automatic assessment, tools for organizing the learning process, online courses, tools for monitoring educational achievements of students, tools for extracurricular work, encouraging mathematics, tools for mathematical measurements, calculators. The given examples are a small part of the services selected on the basis of the own and experience of Methodist teachers, recommendations of Internet sources, and expert scientists. The use of a part of the services was tested by us during a pedagogical experiment on the organization of independent work of students of higher pedagogical education in the specialty 014 Secondary education. Mathematics for the creation of author's didactic tools in mathematics.