Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості розвитку сили та гнучкості дітей середнього шкільного віку засобами фітнесу з елементами бойових мистецтв

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марченко, С. І.
dc.contributor.author Кравчук, Т. М.
dc.contributor.author Задніпряний, Я. В.
dc.date.accessioned 2024-11-04T07:33:01Z
dc.date.available 2024-11-04T07:33:01Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Марченко, С. І. Особливості розвитку сили та гнучкості дітей середнього шкільного віку засобами фітнесу з елементами бойових мистецтв / С. І. Марченко, Т. М. Кравчук, Я. А. Задніпряний // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 10 (183). – С. 137-142. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46560
dc.description.abstract Стаття присвячена вивченню особливостей розвитку гнучкості й сили школярів 13-14 років під впливом занять бойовим фітнесом. Мета дослідження – визначити ефективність використання вправ фітнесу з елементами бойових мистецтв для розвитку гнучкості та силових здібностей дітей середнього шкільного віку. У дослідженні взяли участь 20 хлопців і 20 дівчат, що навчалися у 8 -х класах закладу середньої освіти. Для вирішення завдань дослідження використовувалися наступні методи: вивчення й аналіз літературних джерел за темою дослідження; педагогічний експеримент; педагогічне тестування рівня розвитку фізичних здібностей, методи математичної статистики. У результаті дослідження доведено, що використання під час уроків фізичної культури в середніх класах варіативного модуля з фітнесу, побудованого на використанні вправ класичної аеробіки та елементів бойових мистецтв сприяє статистично вірогідному покращенню показників гнучкості (нахил вперед) та сили (згинання розгинання рук в упорі лежачи й піднімання тулуба з положення лежачи за 30 с.) Поряд з цим, такі заняття є емоційними та можуть позитивної впливати на функціональну підготовленість та самопочуття і настрій підлітків. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the study of the peculiarities of the development of flexibility and strength of schoolchildren aged 13-14 under the influence of martial arts fitness. The purpose of the study is to determine the effectiveness of using fitness exercises with elements of martial arts for the development of flexibility and strength abilities of secondary school children. The research involved 20 boys and 20 girls who studied in the 8th grade of a secondary school. The following methods were used to solve the research tasks: studying and analyzing literary sources on the research topic; pedagogical experiment; pedagogical testing of the level of physical abilities development, methods of mathematical statistics. To conduct the pedagogical experiment all participants of the experiment were divided into two groups: experimental (10 girls and 10 boys) and control (the same composition). The essence of the experiment was that for children who were included in the experimental group during 5 weeks during physical education lessons an experimental variable module on fitness with elements of martial arts was introduced. When developing the variable module on martial arts fitness, we adhered to the requirements for variable modules in the current physical education curriculum for schools. Girls and boys in the control group attended physical education classes based on the educational material of the variable module gymnastics. The study proved that the use of a variable fitness module based on the use of classical aerobics exercises and martial arts elements during physical education lessons in middle school contributes to a statistically significant improvement in flexibility (forward bending) and strength (flexion and extension of the arms in a lying position and lifting the torso from a lying position in 30 seconds). At the same time, such exercises are emotional and can have a positive impact on adolescents' functional fitness, well-being, and mood. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject учні uk
dc.subject середні класи uk
dc.subject гнучкість uk
dc.subject сила uk
dc.subject класична аеробіка uk
dc.subject бойові мистецтва uk
dc.subject фітнес uk
dc.subject students uk
dc.subject middle school uk
dc.subject flexibility uk
dc.subject strength uk
dc.subject classical aerobics uk
dc.subject martial arts uk
dc.subject fitness uk
dc.title Особливості розвитку сили та гнучкості дітей середнього шкільного віку засобами фітнесу з елементами бойових мистецтв uk
dc.title.alternative Features of the development of strength and flexibility of middle school children by means of fitness with elements of martial arts uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.41-055.2:796.011.3
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.10(183).26


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу