На етапі сьогодення особливої уваги потребує проблема недостатнього рухового режиму учасників освітнього процесу, що негативно позначається на їх фізичному розвитку та стані психічних процесів, зокрема: відчуття, сприймання, мислення, запам’ятовування, уваги. Цей факт певною мірою знижує успішність навчання. Тому слід шукати шляхи використання таких засобів рухової активності, які б сприяли поліпшенню фізичного та психологічного стану студентів. Мета статті – розкрити особливості використання у навчальному процесі з фізичного виховання закладів вищої освіти рухливих і спортивних ігор як засобу поліпшення рухової активності студентів. Результати дослідження. Висвітлено доцільність використання спортивно-ігрового методу у процесі фізичного виховання студентів, що забезпечує достатню фізичну активність і сприяє зміцненню здоров’я, формує моральні й вольові якості особистості. Розкрито багатий арсенал спортивних ігор, зокрема баскетболу, волейболу, міні-футболу, їхній характер, структуру та інтенсивність. Зазначено, що за допомогою спортивних ігор у студентів розвиваються важливі фізичні якості: сила, швидкість, спритність, витривалість, закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння й навички з ходьби, бігу, стрибків. Звернено увагу на ретельний добір рухливих ігор з урахуванням фізичної підготовленості та інтересів студентів, їхніх можливостей, що дасть змогу урізноманітнити заняття, сформувати необхідні рухові навички. Висновки. Використання на заняттях фізичного виховання спортивно-ігрового методу сприяє всебічному розвитку особистості студента, оскільки викликає позитивні емоції, почуття задоволення, життєрадісність, активність, позитивно впливає на фізичний та психічний розвиток.
At the current stage, the problem of insufficient movement mode of the participants of the educational process, which negatively affects their physical development and the state of mental processes, in particular: feeling, perception, thinking, memorization, attention, needs special attention. This fact reduces the success of studies to some extent. Therefore, it is necessary to look for ways to use such means of motor activity that would contribute to the improvement of the physical and psychological condition of students. The goal is to reveal the peculiarities of the use of mobile and sports games in the educational process of physical education in higher education institutions as a means of improving the motor activity of students. Research results. The expediency of using the sports and game method in the process of physical education of students, which provides sufficient physical activity and contributes to strengthening health, forms moral and willpower qualities of the individual, is revealed. A rich arsenal of sports games, including basketball, volleyball, mini-football, their nature, structure and intensity are highlighted. It is noted that with the help of sports games, students develop important physical qualities: strength, speed, dexterity, endurance, consolidate and improve various skills and abilities in walking, running, jumping. Attention is paid to the careful selection of mobile games, taking into account the physical fitness and interests of students, their capabilities, which will make it possible to diversify classes and form the necessary motor skills. Conclusions. The use of the sports and game method in physical education classes contributes to the comprehensive development of the student's personality, as it causes positive emotions, a sense of satisfaction, cheerfulness, activity, and has a positive effect on physical and mental development.