Основним дидактичним принципом фізичного виховання студентів є принцип доступності (диференціації). Диференціація ґрунтується на індивідуальних можливостях однорідних за рівнем фізичного здоров’я груп. Мета роботи: обґрунтувати фізичні передумови диференційованого фізичного виховання студентів з урахуванням їхнього рівня фізичного здоров’я. Матеріал та методи дослідження: в дослідженні взяли участь студенти 1-2 курсів (n=102). Вибір саме цих студентів зумовлений низькою фізичною підготовленістю та погіршенням стану здоров'я. В роботі застосовано аналіз та синтез науково-методичних джерел, педагогічне тестування фізичних якостей, експрес-оцінка рівня фізичного здоров'я, вибірковий статистичний метод. Висновки: зміст фізичних навантажень (об'єм та інтенсивність, тривалість відновлення між спробами та серіями вправ) насамперед визначається рівнем здоров'я тих, хто займаються. Серед студенток це – середній рівень фізичного здоров’я, а серед студентів чоловічої статі – вищий за середній рівень. Найгірші фізичні можливості пов'язані з нижчим за середній рівнем фізичного здоров'я. Зазначене може бути підставою для диференційованого оцінювання фізичної підготовленості.
The main didactic principle of physical education of students is the principle of accessibility (differentiation). Differentiation is based on individual capabilities of groups homogeneous in terms of physical health. Objective: to substantiate the physical prerequisites for differentiated physical education of students, taking into account their level of physical health. Material and methods. The study involved 102 first-year and second-year higher education students. The choice of these students was due to low physical fitness and deteriorating health. The study used analysis and synthesis of scientific and methodological sources, pedagogical testing of physical qualities, express assessment of physical health, and sample statistical method. Conclusions: the content of physical activity (volume and intensity, duration of recovery between bouts and series of exercises) is primarily determined by the level of health of participants. Among female students, this is an average level of physical health, and among male students is an above average level. The worst physical abilities are associated with a below average level of physical health. This may be the basis for a differentiated assessment of physical fitness.