У статті висвітлено сутність поняття інформації в контексті мережевого суспільства. Розглядаються основні характеристики та властивості інформації, її вплив на суспільство та економіку. Продемонстровано, що інформація є нематеріальним ресурсом, що пронизує та трансформує різні сфери життя. Висвітлено важливість якісних аспектів інформації та проблеми оцінки її цінності на ринкових засадах. Встановлено, що інформація, порівняно з матерією або енергією, є нематеріальним ресурсом. Це означає, що вона не є об’єктом фізичної природи, а натомість представляє символи, знаки або дані, які виражають або вказують на певні концепти чи реальності поза собою. Таке нематеріальне становище інформації впливає на її поведінку та взаємодію з іншими законами природи. Інформація постійно трансформується через реципієнта, який її приймає. Вона не просто вводиться у виробничий процес чи використовується, а пронизує та трансформує самі виробничі процеси, суспільні взаємодії, погляди й уподобання. Це робить її відмінною від інших факторів виробництва та створює неперервний цикл впливу та змін. Виокремлюється ідея про те, що інформація, як епіфеномен для матерії та енергії, відіграє ключову роль у формуванні й зміні видів виробництва та споживання. Трансформація інформації через реципієнта підкреслює її постійний вплив на наше знання. У розумінні інформації як ключового ресурсу важливість якісних аспектів не може бути недооцінена, адже інформація, як символьна сутність, надає можливість постійного розвитку в сучасних економічних умовах.
Аналізуються властивості інформації, її вплив на економіку та суспільство. Зокрема, висвітлено визначальні для розвитку концепції ідеї М. Кастельса інформаційного суспільства та глобальності. Інформація, як суспільне благо, вимагає ретельного вивчення якісних аспектів та врахування її впливу на процеси мислення й перетворення знань. Нарешті, стаття закликає до подальших наукових досліджень у цій галузі з урахуванням ширшого контексту інформаційної економіки та суспільства загалом.
The article highlights the essence of the concept of information in the context of a network society. The main characteristics and properties of information, its impact on society and the economy are considered. It is demonstrated that information is an intangible resource that permeates and transforms various spheres of life. The importance of the qualitative aspects of information and the problems of assessing its value on a market basis are highlighted. It is established that information, in comparison with matter or energy, is an intangible resource. This means that it is not an object of physical nature, but instead represents symbols, signs or data that express or indicate certain concepts or realities outside of themselves. This intangible nature of information affects its behavior and interaction with other laws of nature. Information is constantly transformed through the recipient who receives it. It is not just introduced into the production process or used, but permeates and transforms the production processes themselves, social interactions, views and preferences. This makes it different from other factors of production and creates a continuous cycle of influence and change. The author emphasizes the idea that information, as an epiphenomenon for matter and energy, plays a key role in shaping and changing the types of production and consumption. The transformation of information through the recipient emphasizes its constant impact on our knowledge. In understanding information as a key resource, the importance of qualitative aspects cannot be underestimated, because information, as a symbolic entity, provides an opportunity for continuous development in modern economic conditions. The article analyzes the properties of information and its impact on the economy and society. In particular, the author highlights the ideas of M. Castells of the information society and globalization, which are crucial for the development of the concept. Information as a public good requires a thorough study of its qualitative aspects and consideration of its impact on the processes of thinking and knowledge transformation. Finally, the article calls for further research in this area, taking into account the broader context of the information economy and society as a whole.