Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шеремет, Марія Купріянівна
dc.contributor.author Супрун, Дар’я Миколаївна
dc.date.accessioned 2024-10-16T07:39:59Z
dc.date.available 2024-10-16T07:39:59Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Шеремет, М. Промоція та маркетинг стратегії модернізації вищої школи / М. Шеремет, Д. Супрун // Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. – 2022. – № 1/2. – С. 51-56. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46324
dc.description.abstract Підняте питання Європейського вибору: освітніх цінностей світового та національного рівня. Акцентується увага на важливості та необхідності вивчення і втілення прогресивного зарубіжного досвіду у сфері вищої освіти. Указано на шляхи провадження в вітчизняне суспільство новітньої парадигми інклюзивного соціально-освітнього середовища в якості базису соціальної захищеності, відповідальності та соціальної згуртованості громадян України в умовах сучасних інтеграційних викликів засобом формування соціально-корпоративної відповідальності та зобов’язаності університетів і зміцнення соціальної згуртованості загалу. Визначено актуальні питання ролі університетів у суспільстві, стратегії та тренди їх модернізації, а саме промоуції та маркетингу університетів, здійснення профорієнтаційної роботи, сприяння кар’єрному розвитку студентів, інтернаціоналізації освіти тощо. Наведено аналітичний огляд розвитку ЗВО як фактора інтеграції до всесвітнього науково-освітнього простору. Висвітлено нагальний стан становлення інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства та схарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку вітчизняної вищої освіти. Визначено ключові параметри з метою забезпечення конкурентоспроможності фахівця. Окреслено перспективи модернізації професійної підготовки в умовах інклюзивного суспільства. uk
dc.description.abstract The question of the European choice has been raised: the values of education in the global and national dimensions. Emphasis is placed on the importance and necessity of studying and issues of the role of universities in society, strategies and trends of their modernization, namely the promotion and marketing of the university, the implementation of career guidance, career promoution of students, internationalization of education. The attention is focused on the importance and necessity of studying and providing the best practices of foreign countries in the context of higher education. Undoubtedly, internationalization stimulates the development of higher education in the perspective of integration into the European scientific and educational space. A significant contribution to the positive changes is made by the general tendency of professional training of specialists with the appropriate level of development of professional skills and abilities and the corresponding foreign language communicative competence. The specialist must also be part of the digital age, which will enable global competitiveness. The ways and prospects of modernization of professional training in the conditions of inclusion are clarified. So, the present state of the formation of components of professional training in the field of special education according to the functional components system of the specified process is identified. The theoretical and practical essence of the latest trends of professional training in higher educational institutions in the conditions of inclusion is revealed. So, an analytical review of trends in the development of higher education in the perspective of integration into the European scientific and educational space is conducted. The current state of formation of an inclusive, innovative, socially cohesive society is highlighted. The concepts of reforming, bases of a perspective vision of development of education are characterized. The key parameters for ensuring the competitiveness of specialist are determined: a high overall level of development of the national education system; assimilation of new and advanced experience acquired in the process of cooperation with foreign countries; ensuring the quality of services in the internal and external markets of educational services; availability of quality educational and research infrastructure; development of strategic partnership; development of mobility. So, the ways and prospects of modernization of professional training in the conditions of inclusion society are clarified. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Педагогічна преса uk
dc.subject інтернаціоналізація uk
dc.subject мобільні міжнародні студенти uk
dc.subject іноземні студенти uk
dc.subject інклюзія uk
dc.subject маркетинг університету uk
dc.subject internationalization uk
dc.subject higher education uk
dc.subject mоbile іnternational students uk
dc.subject foreign students uk
dc.subject inclusion uk
dc.subject marketing of the university uk
dc.title Промоція та маркетинг стратегії модернізації вищої школи uk
dc.title.alternative Modernization strategies of higher education: promotion and marketing of universities uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378:37.014.3:339.138
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-VOU.2022.1–2(84–85).07


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу