Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Патріотичне виховання дітей у закладах дошкільної освіти Китайської Народної Республіки та України

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чен Чже
dc.date.accessioned 2024-10-07T13:04:04Z
dc.date.available 2024-10-07T13:04:04Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Чен Чже. Патріотичне виховання дітей у закладах дошкільної освіти Китайської Народної Республіки та України / Чен Чже // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 98. – С. 114-118. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46291
dc.description.abstract У статті розкрито загальнодержавні нормативні акти, стратегії, концепції та програми Китайської Народної Республіки («Закон про патріотичне виховання», Державна програма «Якщо національне надбання може говорити») та України (Стратегія національно-патріотичного виховання, Концепція розвитку громадянської освіти в Україні), які регулюють реалізацію патріотичного виховання дітей у закладах дошкільної освіти. Установлено, що в Китаї патріотичне виховання охоплює такі сфери, як ідеологія і політика, історія і культура, національні символи, краса Батьківщини, національна єдність і етнічна солідарність, національна безпека і оборона, подвиги героїв і взірців для наслідування тощо. В Україні акцентується увага на національно-патріотичному вихованні підростаючого покоління. Формування почуття патріотизму українців відбувається на засадах духовності та моральності, популяризації духовно-культурної спадщини Українського народу. Проаналізовано теоретичні напрацювання китайських (Чжан Сяо Ін, Чжао Сюй Мэй, Лі Цзядао, Цзян Ши Мэй, Лю Ін, Цзян Юй Хун та інші), а також українських науковців (Л. Клімова, К. Мазур, Н. Міхіна, Г. Розлуцька, В. Купрієн-ко, В. Куриця, В. Шинкаренко та інші). Встановлено, що їхні роботи присвячувалися питанням важливості патріотичного виховання дошкільників, обґрунтуванню принципів патріотичного виховання, визначенню форм та умов ефективності реалізації завдань патріотичного (національно-патріотичного) виховання цієї вікової категорії дітей. Також у працях дослідників доведено доцільність застосування з метою реалізації означених завдань, віртуальної реальності та інших нових медіатехнологій, оскільки вони дають можливість відтворити історичні пам’ятки та старі місця з багатовіковою історією, втрачені та пошкоджені історичні реліквії та старі об'єкти. Проаналізовано досвід використання різних форм виховної роботи, методів та засобів виховання для ознайомлення дошкільників із рідним населеним пунктом і його визначними місцями, із прапором, гербом та іншими символами країни та нації. Особливу увагу звернено на потенціал патріотичного туризму, проведення народних свят, театралізацій з метою патріотичного виховання дітей дошкільного віку. uk
dc.description.abstract The article reveals the national normative acts, strategies, concepts and programs of the People's Republic of China («Law on patriotic education», state program «If the national heritage can speak») and Ukraine (Strategy of national and patriotic education, concept of development of civic education in Ukraine), which regulate the implementation of patriotic education of children in preschool education institutions. It is established that in China, patriotic education covers such areas as ideology and politics, history and culture, national symbols, the beauty of the Motherland, national unity and ethnic solidarity, national security and defense, the feats of the heroes and role models, etc. In Ukraine, attention is focused on the national and patriotic education of the younger generation. The formation of Ukrainians' sense of patriotism is based on the principles of spirituality and morality, and popularization of the spiritual and cultural heritage of the Ukrainian people. The article analyzes the theoretical developments of Chinese (Chzhan Siao In, Chzhao Siui Mei, Li Tsziadao, Tszian Shy Mei, Liu In, Tszian Yui Khun and others) and Ukrainian scientists (L. Klimova, K. Mazur, N. Mikhina, H. Rozlutska, V. Kupriien-ko, V. Kurytsia, V. Shynkarenko, and others). Their work focused on the importance of patriotic education for preschoolers, establishing the principles and effectiveness of this type of education, as well as identifying the forms and conditions necessary for effective patriotic (national-patriotic) education for children in this age group. The researchers also proved the feasibility of using virtual reality and other new media technologies to implement these tasks, as they make it possible to recreate historical monuments and old places with a long history, lost and damaged historical relics and old objects. The experience of using different forms of educational work, methods and means of education to familiarize preschoolers with their native village and its sights, with the flag, coat of arms and other symbols of the country and nation are analyzed. Particular attention is paid to the potential of patriotic tourism, folk festivals, and the atricalizations for patriotic education of preschool children. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject патріотичне виховання uk
dc.subject громадянська освіта uk
dc.subject заклади дошкільної освіти uk
dc.subject Китайська Народна Республіка uk
dc.subject Україна uk
dc.subject дошкільники uk
dc.subject форми виховної роботи uk
dc.subject методи виховання uk
dc.subject засоби виховання uk
dc.subject patriotic education uk
dc.subject civic education uk
dc.subject preschool education institutions uk
dc.subject People's Republic of China uk
dc.subject Ukraine uk
dc.subject preschoolers uk
dc.subject forms of educational work uk
dc.subject methods of education uk
dc.subject means of education uk
dc.title Патріотичне виховання дітей у закладах дошкільної освіти Китайської Народної Республіки та України uk
dc.title.alternative Patriotic education of children in preschool education institutions of the People's Republic of China and Ukraine uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.2.015.31]( 510+477)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.98.23


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу