ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Петрунчак, Д. В.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2024-10-07T12:48:34Z | |
dc.date.available | 2024-10-07T12:48:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Петрунчак, Д. В. Національно-патріотичне виховання української молоді в умовах соціокультурних перетворень / Д. В. Петрунчак // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 98. – С. 84-88. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46285 | |
dc.description.abstract | Національно-патріотичне виховання як цілісна система активно взаємодіє в умовах соціокультурних перетворень. В сучасних умовах соціокультурних перетворень виникає нагальна потреба в осмисленні, узагальненні основних шляхів формування національно-патріотичного виховання української молоді. У статті розкрито кризові фактори які негативно впливають на розвиток особистості в умовах соціокультурних перетворень. Констатовано, що національно-патріотичне виховання формується на принципах: державної спрямованості, науковості, пріоритетах гуманістичних та демократичних цінностей, повазі до конституційних прав і свобод громадянина, вихованні на історичних, патріотичних та бойових традиціях народу України. Зміст формування національно-патріотичного виховання визначається національними інтересами України з метою забезпечити активну участь громадян у збереженні безпеки її від зовнішньої загрози. Уточнено функціональну складову національно-патріотичного виховання, якою є умотивована систематична, цілеспрямована, ідейно-виховна діяльність з формування високої громадянської оборонної свідомості, ідейно-політичних, морально-психологічних якостей, оволодіння військово-технічними знаннями, фізичним удосконаленням української молоді. Визначено спрямованість соціальної функції національно-патріотичного виховання у формуванні гармонійно-розвиненої української молоді, її свідомості, історичної відповідальності за долю України та готовності до її захисту. Означено систему національно-патріотичного виховання з складними, організаційними зв'язками у взаємодії підсистем: національно-патріотичне виховання в закладах освіти; масова військово-патріотична та військово-стейкхолдерська робота; початкова військова підготовка в закладах освіти; діяльність військових кафедр закладів вищої освіти; перепідготовка та підвищення кваліфікації воїнів запасу; соціокультурна діяльність засобів масової інформації та громадських організацій спрямована на національно-патріотичне виховання громад. | uk |
dc.description.abstract | National-patriotic education as a whole system actively interacts in the conditions of socio-cultural transformations. In the modern conditions of socio-cultural transformations, there is an urgent need to understand and generalize the main ways of forming the national and patriotic education of Ukrainian youth. The article reveals the crisis factors that negatively affect the development of the personality in the conditions of socio-cultural transformations. It was established that national-patriotic education is formed on the principles of: state orientation, science, priorities of humanistic and democratic values, respect for the constitutional rights and freedoms of the citizen, education based on the historical, patriotic and military traditions of the people of Ukraine. The content of the formation of national and patriotic education is determined by the national interests of Ukraine in order to ensure the active participation of citizens in preserving its security from external threats. The functional component of national-patriotic education, which is a motivated systematic, purposeful, ideological-educational activity for the formation of high civic defense consciousness, ideological-political, moral-psychological qualities, mastery of military-technical knowledge, physical improvement of Ukrainian youth, has been clarified. The orientation of the social function of national-patriotic education in the formation of harmoniously developed Ukrainian youth, their consciousness, historical responsibility for the fate of Ukraine and readiness to protect it is determined. The system of national-patriotic education with complex, organizational connections in the interaction of subsystems is defined: national-patriotic education in educational institutions; massive military-patriotic and military-stakeholder work; initial military training in educational institutions; activities of departments of military institutions of higher education; retraining and advanced training of reserve soldiers; socio-cultural activities of mass media and public organizations are aimed at national and patriotic education of communities. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | патріотизм | uk |
dc.subject | національно-патріотичне виховання | uk |
dc.subject | українська молодь | uk |
dc.subject | соціокультурні перетворення | uk |
dc.subject | patriotism | uk |
dc.subject | national-patriotic education | uk |
dc.subject | Ukrainian youth | uk |
dc.subject | socio-cultural transformations | uk |
dc.title | Національно-патріотичне виховання української молоді в умовах соціокультурних перетворень | uk |
dc.title.alternative | National patriotic education of Ukrainian youth in the conditions of socio-cultural transformations | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37.017.4 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.98.17 |