Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Виховання морально-вольових якостей учнівської молоді в процесі занять бойовими мистецтвами

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гетьман, М. О.
dc.contributor.author Шматко, Я. В.
dc.date.accessioned 2024-10-01T12:40:01Z
dc.date.available 2024-10-01T12:40:01Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Гетьман, М. О. Виховання морально-вольових якостей учнівської молоді в процесі занять бойовими мистецтвами / М. О. Гетьман, Я. В. Шматко // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 9 (182). – С. 81-85. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46214
dc.description.abstract Виховання морально-вольових якостей учнівської молоді в процесі занять бойовими мистецтвами. Морально-вольові якості є регулятором поведінки особистості у контексті її ціннісних установок, діяльності та взаємодії з іншими людини, що актуалізує питання щодо розробки відповідних форм, прийомів та методів роботи для виховання морально-вольових якостей учнівської молоді. Численні вітчизняні та зарубіжні дослідження актуалізують виховний потенціал спортивно-оздоровчої діяльності у вихованні морально-вольових якостей особистості, зокрема через залучення учнівської молоді до занять бойовими мистецтвами. Аналіз вітчизняних та зарубіжних наукових праць та практичного досвіду щодо впровадження елементів бойових мистецтв у освітній процес ЗЗСО дозволяє зробити висновки про їх ресурсний потенціал, який сприяє: вихованню важливих морально-вольових якостей; напрацюванню навичок емоційного контролю, концентрації, зосередженості; формуванню ціннісних ставлень (гідності, самоповаги, уважності та поваги; формуванню почуття емпатії, співпереживання, розумінню власних емоцій та почуттів інших; залученості до спільної діяльності, відповідальності за досягнення спільних результатів, розвиток навичок співпраці та ефективної взаємодії; напрацювання досвіду адаптивності, самоефективності, прийняття рішень, стратегічного та тактичного мислення; розвитку самодисциплінованості, послідовності, дотриманню зобов’язань; формуванню навичок встановлення пріоритетності важливих справ; вихованню ціннісного ставлення до здоров’я, здорового способу життя. uk
dc.description.abstract Moral and volitional qualities are a regulator of individual behavior in the context of his value attitudes, activities and interaction with other people, which actualizes the issue of developing appropriate forms, methods and methods of work for the education of moral and volitional qualities of student youth. Numerous domestic and foreign studies actualize the educational potential of sports and recreational activities in the education of moral and volitional qualities of the individual, in particular through the involvement of student youth in martial arts. The analysis of domestic and foreign scientific works and practical experience regarding the introduction of elements of martial arts into the educational process of ZZSO allows us to draw conclusions about their resource potential, which contributes to: education of important moral and volitional qualities; developing skills of emotional control, concentration, concentration; formation of value attitudes (dignity, self-respect, attentiveness and respect; formation of a sense of empathy, compassion, understanding of one's own emotions and the feelings of others; involvement in joint activities, responsibility for achieving joint results, development of cooperation and effective interaction skills; gaining experience in adaptability, self-efficacy, acceptance decisions, strategic and tactical thinking, the development of self-discipline, compliance with obligations, the formation of a valuable attitude to health, a healthy lifestyle; expansion of knowledge about the effects of martial arts on personality development and character formation; acquisition of practical experience for successful training and competitive activities; formation of skills for prioritizing important matters (finding a balance between leisure time, study, training, etc.); development of physical indicators of strength, speed, endurance, dexterity, flexibility, coordination. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject морально-вольові якості uk
dc.subject бойові мистецтва uk
dc.subject учнівська молоді uk
dc.subject виховання uk
dc.subject освітні заклади uk
dc.subject moral and volitional qualities uk
dc.subject martial arts uk
dc.subject student youth uk
dc.subject upbringing uk
dc.subject educational institutions uk
dc.title Виховання морально-вольових якостей учнівської молоді в процесі занять бойовими мистецтвами uk
dc.title.alternative Education of moral and volitional qualities of student youth in the process of practicing martial arts uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.037:796.85
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.9(182).13


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу